2017/04/20

Ibland tar energin bara slut

Torsdagar betyder tre grupppass , det börjar med styrkeintervaller som följs år av bollcore och toppas av HIIT Puls intervaller. Är både fysiskt och psykiskt ganska utmattad just nu så energin och fokuset är verkligen inte på topp. Glömde helt bort uppvärmningen på första passet och drog igång stenhårt direkt så vi fick avsluta med 10 min core typ för att fylla ut. Fick tilt helt enkelt för allt som är runt en nu och veckan som varit kort så dagarna liksom inte är som de ska i ordning. Men hjärnan tiltade som sagt och stängs helt av ibland 😱

Bollcoren kändes bra även om magmusklerna är så trötta efter alla tuffa pass den här veckan men sen va energin mer eller mindre slut. 11 rundor HIIT Puls framför mig och benen är som gelé och magmusklerna och skulderbladen helt slut . Efter 9 rundor tog det slut bara. Svetten sprutade och jag va helt dyblöt och benen sa att de inte tänker göra ett skit mer. Så jag fick vika ner mig 


Så jag får va nöjd med att min gamla kropp studsat grymt många burpees denna vecka och hoppat så många varv rep att man inte kan räkna. Vågen stod på 79,8 i morse men vad gör det om hundra år liksom jag är stark som en oxe och snart kommer en tid där jag kan börja bygga muskler igen. Det är det enda positiva med mindre jobb att jag kan bygga muskler förutom det bästa mer tid med barnen förstås. Funderar om jag kanske iaf ska utbilda mig till PT och få det på ett samlat papper men känns så jäkla onödigt när jag är utbildad en massa inom gruppträning, är utbildad Kostkonsult med allt vad det innebär och all den egna erfarenhet och kunskap man samlat på sig genom åren som inte en som endast pluggat och genomgått PT utbildningen har på bra länge. Känns som onödiga pengar att lägga ut en gång till liksom på saker jag redan kan bara för att få det på papper . Nu finns det ju inga krav i Sverige att man ska vara utbildad för att få arbeta som PT utan kunskap och erfarenhet räcker men det beror ju på vart man jobbar. Samtidigt är det mycket slit för lite pengar om man inte har en massa fasta kunder samt håller gruppträning med så det rullar in en fast inkomst. Vill inte riktigt sätta mig i den situationen igen där man bara jobbar med det man drömmer om och får leva på gröt för det är skönt med fast inkomst och att inte behöva oroa sig för att pengarna ska räcka månaden ut. Men jag vet samtidigt att jag älskar att arbeta med människor och hjälpa dem att nå sina mål och man ska inte drömma sina drömmar utan man ska leva sina drömmar det är ett av mina livsmotton och vill man något riktigt mycket så kommer man ångra sig att man inte tog chansen att göra det man älskar. Tyvärr finns det inte tillräckligt med fasta platser om man inte har just PT utbildning på papper om man vill jobba på en kedja men det skulle jag inte vilja göra heller. Fortsätter att drömma lite till 



Inga kommentarer: