2008/07/16

Attans förkylning

Varför kan någon svara på varför man måste bli förkyld på semestern? Ont i halsen, näsan rinner och är stoppad uppe i bihålorna och huvudet känns tungt och pissigt. Är det semesterstraff eller nått sånt?

Idag har det varit en sån där dag man betalar räkningar, 20 000 i skatt är ju inte direkt kul att dra iväg men ok man har ju inget val som egen företagare pengar ska ju rulla ;) Månadens budget för min del är gjord och det går ihop sig precis. Gubbens gör det inte så man får se till att hjälpas åt, eller han har ju inte gjort någon budget men vet iaf. Så han ska köra taxi några nätter nu så det blir bättre klirr i kassan. Han är ju pappaledig hela juli så det är inte lika bra betalt som när han jobbar som vanligt.

Jag väntar på en massa böcker från Adlibris jag beställt och som jag ser fram emot att plöja igenom. Mycket om förlossningar och lite annat matnyttigt inför en hemmaförlossning. man måste förbereda sig i tid. undrar vad familjen säger när de får veta vi ska föda hemma. Svärföräldrarna misstänker nog graviditet men gubben har inte sagt nått till dem ännu och jag tänker inte vara den som gör det. Han berättar nog inte för någon att vi väntar barn tror jag vet inte om karlar inte tycker det är lika spännande som oss att berätta om det. Det är ju vi som bär på det och det är på oss det syns att nått händer. För på mig händer massor och jag ska väl ta en bild snart igen.

Inga kommentarer: