2008/07/05

Hur ska det gå på Midnattsloppet?!

Gick iväg för att löpträna på bandet nu på morgonen. Kan säga att efter en dryg kvart hade jag ont i både mage och rygg och gav upp och gick hem. Kanske bara dålig dagsform eller så är det bara att inse att nu är jag inte i den form jag tror mig vara :(. Skit oxå men jag kan ju gå milen runt oxå det är ju bara deltagandet som är grejen.

Maria har en helgullig kompis som sover över här, Alice heter hon och är en blond 15 åring. Men hennes pappa verkar ju helt galen av kontrollbehov. Först ringde han på eftermiddan och få människor får mig att känna mig liten men han väckte minnen från min egen pappa så jag blev nästan mörkrädd. Alice hade minsann förbud att ens vistas på plattan etc etc och han litade inte alls på 15 åringar och träffa någon kille va det ju inte tal om. Jag litar ju blint på Maria eller inte helt blint men jag litar på att hon är ärlig mot mig och inte sviker det förtroende vi ger henne. Men den här pappan han ringde på kvällen och jag sa som det va att de var på konsert som de sagt att de skulle och var på väg hem. Han va smått galen över att hon inte svarade i mobilen men fan våga göra det med en sån kontrollerande pappa. Hade det funnits mobiler när jag va lika gammal hade jag inte heller svarat om min pappa ringde för man visste ju hur det skulle gå. Kommer aldrig vara så kontrollerande och det märks ju att jag är minst 10-15 år yngre än de flesta mammor och pappor som Marias kompisar har och det gör ju att man har lite andra inställningar. Till saken hör ju att fast jag bara är 34 så dricker jag så lite alkohol att man skulle kunna räkna mig till nykterist. Jag röker inte och har inte ens prövat och äter så nyttigt och med ett medvetet val det bara går. Vilket betyder att jag borde vara på många sett betydligt mognare än många av de 50 åriga föräldrarna som kompisarna dras med. Helt klart olika värderingar. Dessutom kommer jag inte flippa ur om ungen kommer hem på lyset om det händer någon gång för fy vad man söp när man gick i 9an herregud om man var nyker en dag så va det nått form av rekord. Kunde gått riktigt illa men efter en fylla för ca 10 år sedan ströp jag i stort sett allt vad alkohol heter och det känns bra. Men jag kommer ALDRIG tillåta att någon bjuder mina barn i mitt sällskap (jag skulle inte kunna drick nått i min mammas sällskap) jag jag skulle ALDRIG köpa ut till någon under 20 never ever.

Nä nu ska vi ut och njuta av första semesteragen i blåsten för i morgon kommer regnet

Inga kommentarer: