2008/07/23

Vad duktig jag var :)

Igår var första dagen jag testade min nya stegräknare. Efter vår första lilla promenad ner till lekparken i området nedanför insåg jag att målen jag satt upp på 15 000 steg om dagen varav 7000 ska vara power walk(pw) steg och pw i minst 45 minuter kanske inte skulle kunna uppnås så lätt. Va uppe i totalt 1500 steg när vi kom hem och inga pw steg men så gick jag ju med kottarna.

På em gick jag till gymmet för ett första styrkepas spå en vecka. Körde igenom hel kroppen utom benen för jag va helt slut efter 45 minuters styrka. Den ac de satt in räcker inte in till hantelrummet och jag gillar ju inte maskiner utan kör mest fria vikter för jag vet bättre vilka vikter jag kör med då. Gick ner lite i vikter eftersom jag skulle köra både armar, rygg, axlar och bröst och så körde jag bara 2 set á 8-10 reps för det blev totalt 8 olika övningar tror jag så hade jag kört 3 set hade man knappt orkat. Ska köra det programmet med någon mer axelövning tror jag 3 ggr i veckan och så kör jag nog ett benpass på det. Gissa om det känns i axlarna idag att man inte tränat på en vecka.

Gick hem och vilade en stund innan vi gick ut opå en kvällspromenad. Maria skulle träffa en kompis så vi bestämde oss för att gå in till Kungsholmen för att äta Indisk mat till middag. Var sugen på nått riktigt starkt. Är mer sugen på stark mat nu även om jag alltis älskar starka kryddor. Tyvärr blandar de ofta i en massa salt i maten och det gillar jag ju inte helst får maten vara helt osaltat med massor av kryddning istället. Men maten var god äter spenat med färskost i någon tomatsås och sen är det ju vitt ris till. Tänk om man kunde välja råris eller vildris det skulle ju vara super men ok vitt ris då och då har ingen dött av.

Vi kom inte hem förrän klockan var efter 21 Maria ringde och undrade vart vi va för hon hade kommit hem. Hon har ju glömt mobilen hos en kompis så det går ju inte att nå henne som man vill. Så vad tror ni stegmätaren stannade på när jag kom hem? Jo 17 170 steg varav 13 622 var pw steg och jag gick i pw totalt 126 minuter under hela dagen. Promenad förbränningen var 752 kalorier , 45,3 g fett och jag gick 13,39 km. Inte så illa eller hur? Det som är bra när man dockar in den på datorn är att man kan se mellan vilka tider man gick de flesta stegen och hur många av dem som är pw steg och hur många som är vanliga steg. Man kan se hur många steg man gick de olika timmarna och så får man diagram och massor av kul data. Klart värt nästan 600 kr om man vill hålla koll på sig själv. Jag behöver ju det nu eftersom jag mår så mycket illa fortfarande (!) och det enda som egentligen hjälper är att man äter nått. Sedan har ju inte förkylningen gjort det lättare att röra påsig men med en stegmätare som är lite hightech så är det ju en liten extra sporre. Ni ska få se en bild på hur det ser ut jag kan inte kopiera själva bilden på datorn så jag fick fota den.

Idag ska vi ta oss bort till Ursvik tror jag på en promenad. Gubben jobbar ju så vi ska försöka komma ut i god tid så inte hela dagen går. Ibland saknar jag någon som vill gå långa snabba promenader med mig det skulle vara skönt att ha någon på kvällen som man kan göra det med så man slipper släpa barnen med. Men man har ju inga sånn akompisar som gillar samma sak som mig. Skulle vara skönt att ta ett styrkepass på gymmet för att sedan gå en mil eller längre efter det. Nu har jag ju visserligen spinningen men naturen är ju underbar att få komma ut i den med. Fast nu ska de ju bygga en ny fotbollsarena och ett jätteköpcenter här i Solna så då förstör de ju hela natur och fågelområdet runt sjöarna. Jävla maktgalna moderater som ser pengar före natur och rekreation :@

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för stegräknare du har? Det verkar vara en som man kan ha nytta av! Var har du köpt den och vad kostade den?
Kram/Kajsa

Unknown sa...

Jag köpte den på www.medistore.se den heter Stegräknare Omron Walking Style Pro med PC-anslutning är supernöjd