2008/07/07

Och det regnar

Första dagen på semestern och regnet över ner :( . Ungarna vaknade självklart kl 6 och jag sparkade upp gubben för han skulle ta dem idag. Sen sätter han sig i köket och rostar smörgåsar och vem kan somna om då när det kurrar i magen så man vill äta. Det blir grötfrukost för mig som vanligt behöver det för att stå mig bättre nu. Vid 9 tiden plingar det på dörren och yrvaket (jo jag somnade om) så kommer min nya doppler levererad från Hong kong. Nu kan jag lyssna på snigeln igen :)

Idag hade vi två planer är det fint väder skulle vi gå en långprommis in till stan annars blir det IKEA. Så till IKEA bar det med typ hela Sverige. En mörkläggningsrullis till ungarnas rum som skall monteras i kväll och ge oss hopp om att ungarna sover en stund extra.

Sen vidare och köpa spackel och färg till vardagsrummet. Vi beslutade oss för att måla istället orkar inte vänta på att kompisen ska få tid till tapetsering så vi målar. Köpte en färdig färg som ska vara mocca och jag hoppas den blir som på färgkartan och inte som pluppen på burken som är med en olivgrön även om det skulle fungera det med.

Hem och vila innan det var dags att åka till gymmet. Trött och halvdöd släpade jag mig dit men när man väl kommer innanför dörren är allt ok.

Nu mat

Inga kommentarer: