2008/07/15

Ont i halsen :(

Visst är det typiskt att när man har semester ska både ungarna och en själv bli förkylda. Annars är vi aldrig sjuka men nu så kliar det i halsen och snoret rinner :( . Skit oxå.

Igår spelade jag in lite hjärtljud som jag hade tänkt ni skulle få lyssna på. Gick inte att lägga upp ljudfiler men jag ska försöka lösa det så ni får lyssna på snigeln. Har inga problem att hitta den alls när jag ska lyssna. Det är ju bara det att om man kollar vart livmodern ska vara i den här veckan så är min flera cm högre upp på samma sätt som det va när jag väntade Mimosa och Alva. Vid nästan samma tid. Livmoderns topp ligger ett par cm under naveln redan! Men de tär ju grav nr 5 med barn nr 6 så det är ju inte nått konstigt att det växer som fan. Nu hoppas jag ju att det lugnar ner sig på tillväxten så att det inte är en gigant bebis eller två fast de bara såg en i v 7. Nu sa han ju uttryckligen att de ofta ser fel i den veckan men att det bara såg ut att vara en och jag hoppas vid allt i världen att det är bara en. Men hjärtljuden ligger mellan 135-155 ganska stadigt så den mår nog bra och jag kan inte hitta fler än ett hjärtljud när jag letar runt så jag hoppas jag har rätt när det bara är en jättesnigel.

Idag känner jag inte för att göra någonting, sover så dåligt när man måste upp och kissa 4-5 ggr varje natt, det är som man pinkar en liter varje gång och att man inte kan hålla sig alls utan måste upp vare sig man vill eller inte och sen vaknar ju ungarna någon gång mellan 5-7 varje dag. Idag va det strax efter kl 6. Ser fram emot den dag då gubben får för sig att ta morgonskiftet utan att jag ska behöva väcka honom för att han ska ta det. För ska jag göra det kan jag ju lika gärna gå upp men det vore skönt med en riktig sovmorgon någongång så kanske man inte stupar i säng varje kväll som en död sill. Sexliv är ju bara att glömma, jag är skit trött på kvällen och gubben står ju bara framför datorn även om han säger att han inte gör det så tickar tiden iväg och skulle han krypa ner någon timme tidigare så är jag ju fortfarande vaken. Dessutom trycker han ju i sig en massa testosteron som ska hjälpa honom bygga muskler och det borde ju även göra honom mer lik en 15 åring som inte kan hålla tassarna borta och dessutom vara mer pigg än någon annan i familjen. Men nä så är det inte....

Inga kommentarer: