2008/10/31

03:30

Kissnödig och inser att Maria och Emma fortfarande är vakna och inte verkar ha en tanke på att sova. De smyger upp och kollar om vår internetuppkoppling kommit igång då och då som varit utslagen troligtvis pga blåsten. Men tji fick de de fick vara utan nätet från kvällen igår he he he.

Försöker somna om med Lowa och Mimosa ihop trängda mot mig så jag ligger inne i väggen går inget bra. Gubbens klocka ringer kl 04:30 typ och han är ledig och ska inte gå upp men jag får honom att försöka lägga in ungarna, Lowa fortsätter sova men Mimosa vägrar gå in till sig. Kan inte somna om och pillar lite på gubben för att få lön för mödan at tman är vaken så jäkla tidigt. Lowa kommer in igen och tänker inte alls ligga i sin säng men småsover i vår och tjuvkikar på vad fan mamma och pappa har för sig så tidigt på morgonen :P . Hon säger åt pappa att lägga sig ner.

Klockan är 5 äntligen börjar barnprogrammen, fixar välling och sätter på Nikelodeon och båda två försvinner som ett solpskott ur sängen och in till tv och välling. Kan inte somna om utan tittar klart på Fringe som jag spelade in igår och lite på SOS Gute innan mina ögon inte orkar hålla sig uppe längre. Men den lycka som varar är ju kort för ungarna upptäcker den nya leksaksspis och leksaker som de fått av Annika och det är full fart på lekandet. De tar visserligen in allt på sitt rum men jag kan inte riktigt sova när de leker vill ha lite koll och fan rätt var det är är klockan 06:45 och de tär dags att zombielikt kliva upp ur sägen.

Skönt det är halvdag idag! Möt mig på Underbara Barn mässan i morgon mellan 10-13

1 kommentar:

Anonym sa...

Du avslutade några bra poäng där. Jag gjorde en sökning på temat och hittade de flesta personer kommer att ha samma åsikt med din blogg.