2008/10/13

Ska på föreläsning ikväll

Hatar egentligen en massa andra kvällsaktiviteter än träning men ikväll ska jag på en föreläsning om smärta som jag ser fram emot. Den handlar om hur kroppen skapar smärta och vad orsakerna till smärta är. Men även hur smärta skall behandlas (utan läkemedel) och olika födoämnen som utlöser smärta, migrän etc. Det blir förhoppningsvis en hel del om kost och näringsbehandling av kronisk smärta och inflammation och framför allt autoimmuna sjukdomar som jag är väldigt intresserad av att arbeta med. Nu kan jag ju en hel del om kost och näringsbehandling av det men det kommer så mycket nytt hela tiden så man måste ju hänga med. Så förhoppningsvis är jag lite klokare när jag kommer hem.

Apropå smärta så väntar jag ju på att en förlossning ska komma igång i dagarna. En kvinna som ska ha sitt 3e barn så jag hoppas hon inte går över tiden allt för mycket och att det blir en lätt förlossning eftersom hon är helt klart värd det.

Inga kommentarer: