2008/10/26

Det här med andranamn till barnen

Hur har ni resonerat när ni valt andranamn till era barn? Vi går inte efter några släktnamn allt utan mer på en känsla av vad som känns bra.

Maria heter : Elly Maria Teresa
Freja heter: Freja Vanadis
Mimosa heter: Bolla Mimosa
Lowa heter: Wilda Lowa

Alva fick bara heta Alva inget mer och vad Peters barn Emma och Erik heter mer har jag faktiskt ingen aning om :P . Har aldrig brytt mig om att fråga vet att Peter heter Rolf så kanske att Erik heter det oxå men jag vet inte.

Till Viggo är det då lite svårare, jag är sugen på Castor eller Elias fast i hjärtat vill jag nog lägga till Ozzy oxå efter min stora idol så det kanske blir en plats för det med. Så svårt att välja namn när det finns så många. Småttingarna tycker han ska heta Fis Viggo ;)

Har ätit massor av skräp hela helgen magen är som 4 hörn och helt ur form. Hatar min nya vikt och längtar efter att få gå ner till det normala som jag hade innan vi började hela det här barn projektet. Vill i form! Nu ska jag köra styrka, core och spinning på em och bränna bort lite av allt skit jag petat i mig.

2 kommentarer:

marilin sa...

Det är svårt med namn, både tilltalsnamn och andranamn. Man vill ju så gärna att det ska bli "rätt". Vi har valt ett andranamn var till våra barn, släktnamn eller något man bara tycker är snyggt. Det är fritt val. Så de har tre namn var. Jag tycker att Viggo Ozzy Elias skulle vara fint. Lycka till med namnvalet :-)

Unknown sa...

Ja visst är det svårt men jag är inne på Elias och Ozzy i någon kombination