2009/03/30

Min stora familj

Jag räknar du dagbarnen som en viktig del av min familj. Umgås ju den
största delen av min vakna och deras vakna tid tillsammans. Så jag är
så glad att alla dessa små barn slipper den stress många barn har
idag. Så även om barnen haft en stressig morgon har vi sällan mer
tidspress än att man kan softa ner och ha en lite andra sovmorgon
varje dag. Lunchen kan alltid ätas lite senare och mellis lika så.
Tänker på de förskolor vi träffar som knappt hinner leka i parken
innan de måste vara hemma för lunchpasset. Och vi som vilken dag som
helst utan större planering bara kan åka till den park barnen önskar.
Det är frihet och garanterat stressfritt.

Åsa en fråga, M hade en stor plastburk i ena byxbenet?! Ska fylld
matlåda med hem ;-) ?

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: