2009/03/03

Nu behöver Viggo eget rum

Stackars lille Viggo har börjat reagera på att de stora barnen skriker och inte riktigt kan lyssna till nr jag ber dem att inte skrika så högt just bredvid honom. Decibel nivån är ju ganska hög på en del av barnen när de skriker och man behöver ju kanske inte göra det just bredvid hans säng.

Fast det ligger ju i planerna att Viggo ska få eget "rum" nu när gubben ska bygga om katastrofområderna i hemmet. På bilden ser ni vår klädkammare. Allt det svara är de 2 Fatboysen som vi lägger in på dagarna annars skulle dagbarnen ha sönder dem på minut och det vill man ju inte. Sedan är det mest saker som ska ner till källaren men aldrig kommer dit. Och väldigt lite kläder eftersom varken jag eller gubben har speciellt mycket som inte ligger i vår byrå. Så det utrymmet ska Viggo få som lugn vrå med en stor luddig matta på golvet, den kommer täcka helt för den är 160X230 så de tkommer bli mysigt. Har inte beslutat om väggarna ska bli gröna eller oranga ännu men när jag ser de olika nyanserna när jag köper färg kommer jag nog ha beslutat. Sedan blir det mysbelysning och lite lull lull inkl en säng till honom så blir det nog supermysig viloplats till honom på dagarna. För jag räknar nog med att ha honom i vår säng ett tag till iaf så länge jag ammar på nätterna. Självklart får vi sätta i ventiler så han inte kvävs där inne stackarn och en babymonitor så man har lit ekoll om han sover på dagen. Dessutom kommer jag sätta upp mitt minikontor där inne med ett väggfast nerfällbart laptop skrivbord typ så man kan jobba ostört ibland eller trycka ner sig i en fatboy och glo på en film på datorn. Rummet är ganska så stort och det är många grannar som inrett det till barnen eller sig själva som bor trångt och de tycker det fungerar bra och eftersom vi inte har behovet av utrymmet utan mer samlar skräp så blir det super till plutten att sova.

Ska iväg och träna idag igen, det blir spinning (4 pass i veckan samt 4 styrka på gymmet) och ben/bröst styrka. Vill lyfta riktigt tungt nu för att bygga upp men tror jag ska vänta lite till innan jag går tillbaka på de riktigt tunga fria vikterna igen.

Inga kommentarer: