2009/03/06

Säger som Åsa

Det ser inte ut att ha minskat nått i klädkammaren. Är benägen att
hålla med jag fattar inte att jag tillåter gubben att samla all
skiten. Jag skäller visserligen på honom och talar om hur less jag är
på alla högar på hyllor som skulle kunna se trevliga ut och rum han
ställer sin skit i. Han har både i källaren och här uppe och dessutom
grejer i stora tjejernas rum. Jag har inget personligt alls vad jag
kan minnas. Lite fotoalbum, brudklänning och lite dykgrejer och böcker
om hälsa och kost men inte mer. Skulle kunna fylla två flyttkartonger
med allt personligt jag äger en kartong till så går alla kläderna ner
oxå. Resten är gemensamma eller barnens saker. Men gubben samlar på
allt från gamla sladdar till sprayburkar, rep, bilprylar, lampor,
papper, tomma pärmar, bordsben, cykelgrejer 20 år gamla.... Listan
slutar inte men ni fattar. Dessutom är han mannen som städar bilen
skitofta men inte fattar att för mig är hemmet lika viktigt som bilen
för honom även om jag kan hoppa över tusen leksaker ( han snubblar på
allt under naveln, räcker inte synen längre efter 40? ) och sand stör
mig inte så jag dör. Men att inte kunna nyttja gemensamma utrymmen för
en persons skit är lite B.

Nåväl i helgen ska jag spackla och måla gult, rött och blått med
förhoppning att det inte blir för mycket DIF över det hela men en
massa gröna grejer lär ta bort den känslan för Viggo är stolt AIKare
så det så det har mamma bestämt. Ser så fram emot projektet jag älskar
att måla och fixa. Är ju inte superbäst på det men det är inte det
viktigaste. Jag älskar mycket färg och mysfaktor. Gubben är mer steril
och neutral men jag älskar värmen i färgerna och hur de symboliserar
den som lever där mer än den mall alla andra lever efter.

Ungarna leker för fullt och det är gråtråkigt ute. Ingen reagerar på
när jag säger vi ska gå ut. Kanske att vi fortsätter sy på våra
superman mantlar som vi började på igår. Hoppas symaskinen fungerar
igår började jag sy för hand men 7 st tar tid. Måste lämna in maskinen
på service för den tuggar tyget och tråden går av hela tiden. Men så
är det med sniksaker från OnOff

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: