2009/08/10

Åter måndag

Undrar om den här veckan kommer gå lika fort som förra. Jag hoppas det
för vi ska åka upp till Barbro och barnen över helgen. Åren går på tok
för snabbt och det är en evighet sen vi va där senart. Jag hoppas
vädret är ok så vi kan plocka svamp. Packar regnkläder ifall det
regnar.

Vet ni hur min galne man tänker ta sig dit? På cykel typ 25 mil. Han
räknar med att det ska ta 10 timmar men vi får väl se när vi blåser om
honom ifall han ska med. Tar iaf ställningen med för han vill nog inte
cykla hem skulle jag tro.

Vad säger ni om lite vadslagning hur långt han kommer?
1 ingen bit alls det regnar
2 10 mil sen pajar cykeln
3 20 mil sen har han svimmat i diket
4 hela vägen för han är så jävla envis och kan inte ge upp ens om han
skulle dö på kuppen.

Jag tror ju på det sista och han lär ju knappast va som folk på
kvällen. Tar med spikmattan så han repar sig.

Viggo fortsätter att briljera, 2 utekissar idag och bajs på pottan. En
superkille räknar med att inte behöva inneblöja till jul men ute är
det ju bekvämt att ha ifall nått händer i overallen.

I morgon är det sista dagen 2 av mina dagbarn går hos mig. Kommer bli
tomt efter 3.5 år men snart är det ju full fart med nya att drilla in.
Man lär sig ju av misstagen och jag ska bli hårdare på nya kullen med
att man städar undan efter sig och bara leker en sak i taget och
städar innan man byter lek. Har varit lite för dålig på det så man får
tjata och plocka hela tiden.

Ja då så nu ska jag glo på barnen

--
Skickat från min mobila enhet

2 kommentarer:

Barbro sa...

Måste erkänna att jag också tror på det däe envis-alternativet. Men kommer han att cykla riksvägarna? Folk kör ju som galna...

Var och inventerade skogen idag. Det finns en del olika, så nåt ska vi väl hitta även om det är konkurrens om gukingarna.Det är ömsom surt, ömsom torrt.

Tycker det är otroligt med Viggo och pottan. Har aldrig hört talas om nån som ens kommit på tanken att testa så tidigt.

Unknown sa...

Han är superduktig ska visa när vi kommer. Han har varit utan blöja nästan hela dagen och både kissat och bajsat i buskarna när jag sagt till