2009/08/05

Hela jag är som en seg deg

Gissa om det känns i hela kroppen att man börjat jobba igen. Hjärnan är inte med på det där med att lägga sig tidigt. I vanliga fall när jag jobbar ligger jag mer eller mindre död kl 21 men nu är man ju vaken till midnatt innan man slocknar. Det gör ju att man släpar sig upp kl 6,30 när det är dags att rasta Sune. Han sover gott hela natten så man behöver ju inte rasta varje natt.

Men det var djävulskt varmt ute idag, solen sken och det var vindstilla. Det gick knappt att andas här hemma så när eftermiddagens moln dök upp längtade man efter en regnskur som självklart uteblev. Lite åska kunde det väl bjuda på iaf men icke.

Ligger i hårdträning nu även om det inte syns, längtar faktiskt efter att få köra ben igen och har fått tid på Idrottskliniken. Helt typiskt en torsdag fm som jag absolut inte kan. Det måste hju vara em så gubben kan hjäla mig med alla barnen och nu är det dessutom inskolningar som ska börja. Men jag ska se om jag kan få en annan tid för mitt knä måste ju bli bra så jag kan jobba ordentligt nu när man har småttingar att sitta mycket på huk med. Viggo älskar att sitta i sandlådan och pilla med spadar och sånt, han är ju kungen av Jungfrudansen så det är ju inte så konstigt. Önskar vi hade en liten sandlåda med riktig sand men jag kanske ska köpa en som jag har låst locl på så han och de nya småttingarna kan leka i och inga katter eller kaniner kan göra ifrån sig i.

Vilket fall som helst så låter jag magmusklerna få slita ut sig från alla vinklar och vrår. Ska ju gå instruktörskurs i core på boll om en månad så då vill man ju inte vara värsta otränade sedan är set snart dags för spinning och funktionell styrke kurs. Hoppas på att få jobba på gymmet något pass för jag har en så superbra ide om ett pass jag vill köra med styrka och bollcore blandat. Vill hgärna kliva upp en level och inte köra för helt otränade utan ett pass med hög intensitet, mycket styrka och bålstabilitet. Allt finns i mitt huvud och jag tänkte presentera det när jag gått mina kurser klart även om jag har passet klart för mig redan och nästan musiken oxå. Ska köra det några ggr här hemma för att se om det passar som jag vill. Har ju tid på mig de börjar ju inte planera vårterminen ännu på länge. Men jag vill köra typ söndagar eller en kväll i veckan men helst söndag em kanske i kombination med spinning fast jag vill ha mitt styrkepass 55 min långt skulle gärna köra ett 90 min pass styrka/core så man hinner jobba igenom hela kroppen och trötta ut musklerna ordentligt. Ett pass för de som vill ha lite mer alltså ett sånt som jag själv skulle boka mig på som komplement till gymträningen.

Så jus tnu är jag ju inte helt fokuserad vid min vikt utan mer vid min styrka och uthållighet, vikten hoppas jag kommer som ett brev på posten. Räknar inget och äter som jag brukar förutom at tjag försöker att låta bli ungarnas chips på helgen. Tar lydigt min Xocai hälsochoklad 30 min före lunch och middag vill inte ta före frukost för det känns så konstigt att äta choklad på morgonen och jag kör ju bara proteiner på morgonen iaf. Är beroende av chokladen så god att man riktigt längtar efter måltiderna.

Nåväl nu ska jag lägga mig hos min sovande son och ta fram spikmapptan och njuta lite

Inga kommentarer: