2009/08/21

Fredag igen

Helt otroligt att tiden kan gå så fort att dagarna bara flyger iväg. Man blir lika förvånad varje gång det är dags för helg. Inte för att man klagar men man blir ju inte direkt yngre.

Bloggar ju på två ställen nu för tiden som ni vet både här men sedan bloggen om min viktminskning. Så ni slipper allt sånt dravel här. Faktiskt är jag ganska nöjd med mig själv som äter både chips och godis på helgerna att jag går ner i vikt. Är helt säker på att det är med Xocai som jag går ner. Det var när jag började med den chokladen 30 min före varje måltid som det började hända saker. När jag startade bloggen den 24 juli vägde jag 86 kg och idag visade vågen 82,5 kg. Och som sagt jag har inte gjort ett jota med kosten :P . Inte helt missnöjd och andra säger att det syns fast det är en bra bit kvar. Ska ner till 76-77 kanske nått kg till men jag vill inte förlora muskelmassa så jag är noga med mina proteiner och aminosyror.

Lowa har varit på 4 års kontroll som hon klarade med glans :) Helt klart redo för 6 års nästa höst enl BVC ett år tidigare som Mimosa. Skönt att ha uppfostrat bra ungar.

Mimosa va så rolig när vi skulle gå hem från skolan igår. Hennes fröknar hade berättat att man inte fick gå utanför fotbollarna som står vid staketen så när vi gick emellan tvärstannade hon och sa att Lena minsann sagt att här får man inte gå förbi. Så när jag sa att ska man gå hem får man det och då tog hon sats och hoppade ut mellan dem :) Gullunge. Men första dagen gick jättebra och idag gick hon med Mia till skolan.

Inga kommentarer: