2013/02/27

Back om track

Ja så heter mitt nya armbågsrehab grej


Det är nått kemiskt pulver inbäddat i trådarna som ska läka ev inflammationer etc. Har lika dana för mina handleder när de ömmar och det fungerar bra . Man blir varm och faktiskt hjälper det ganska snabbt eller så sitter det i huvudet. Ska försöka ha det på hela tiden minst 8 timmar per dygn ska man ha det och bäst effekt är det vid aktivitet.

Va helt fantastiskt väder idag och vi va nere vid skridskobanan på fältet . Viggo och Lowa åkte skridskor typ 5 min sen blev det snöhögslek med alla dagbarnen. Mamma va oxå där med Aki

Tung core i gymmet idag som alltid på onsdagar , magen helt slut nästan så man blir kräkfärdig. Kör alltid till fail i alla set räknar inte antal tungt och jobbigt men väldigt skönt. Testade att göra armhävningar blev 40 st i sträck i morgon är det ju dags att ha ökat 30-50% från start synd armbågen gör ont bara.

Intervallpasset gick bra hoppade över vår explosiva övning så jag inte påfrestar armbågen där i onödan för idag hade vi grodhopp (vet inte vad de kallas) man står i planka på raka armar sedan hoppar man fram med fötterna så de hamnar utanför armarna , reser sig upp och gör en benböj och sedan ut i planka igen. Det ska gå med lite tempo och explosivitet så det är lätt man slarvar och just nu är det total kontroll i alla övningar jag gör för armbågen. Säkert borde jag vila men jag tror att så länge det inte smärtar och hindrar en normal rörelse är det ingen fara. Det gör ont men jag skulle inte kalla det smärta.

Åt kycklinggryta till lunch med morötter, svartrötter och matgrädde. Smaskens men sedan har det blivit för mycket smörgåsar. Måste sluta äta dem blir så svullen i magen och helt ur form men är inte alls sugen på mat när man kört hårt hela kvällen och att äta middag innan är inte att tänka på. Det blir en jättelunch istället som är två måltider i en ;-)




Tror kanske att jag ligger lite högre än loggat





I morgon är det tre pass på schemat, Zumba , Styrkepass och spinning

Sov gott


- Veronica

Inga kommentarer: