2013/02/17

Helgen går så fort

Lowa frågade idag om varför helgen bara är två dagar. Jag förklarade att hela infrastrukturen skulle rasa om det va fler dagar och hon bara skakade på huvudet och tyckte det va ju dumt iaf att helgen bara är två dagar. Kan hålla med henne den flyger iväg och man hinner inte ens hälften av det man skulle vilja göra. Samma sak med semester de fyra veckorna drar iväg snabbare än man hinner andas det är så orättvist!

Idag åt jag en brakfrukost, hade inte tänkt göra det men så ville Lowa bara ha en smörgås och jag hade rostat fyra jag trodde hon ville ha fler och att Mimosa va vaken men inte så jag åt dem och kvarg med äppelmos . Är ingen sylt människa men jag orkade inte tina hallonen. Gillar lite halvfrysta bär men man ska ju tydligen värma upp just hallon. Ingen har blivit magsjuk ännu men jag försöker att värma dem om jag inte ska ha i smoothie typ.

Blev räkor och pasta till lunch med lite sweet chilisås i men dagens uppladdning behövdes eftersom jag som vanligt gick till mitt jobb på Gymmet i Spånga. Gick tidigare än vanligt för att träna Bokwa i mina nya fina skor och fick rekordtid dit på 51 minuter i slasket. Det är runt 6,2 km dit så det är en ganska bra tid att gå på.

Ställde upp alla mina lappar med stegen och vart tiden gick började zumbisarna dyka upp och hängde med :-) De tyckte det va jättekul.



Vill ändra plats på två låtar i mixen men den är ju klar via Bokwas sida vi beställer våra mixar ifrån så jag får nog betala för en ny mix isf. Det är så bra att man själv väljer sin musik allt i orginal, vilket bpm och vilken ordning man vill ha så mixar de allt åt en så det blir en bra mix. Så grymt men så upptäckte jag att ena uppvärmningslåten skulle jag vilja ha som en danslåt och tvärtom men man får väl ändra lite i hastigheterna på just de låtarna under passet det går ju snabbt i paddans appar.

Kul iaf att de som kom in hängde på och det blev 1:40 Bokwa i mina nya fina skor som va så grymma! Körde Zumban i dem med och det gick bra om än ovant med skor. Måste va snäll mot mina vader nu så de inte blir någon bristning eller nått annat. Övriga pass kan jag ju köra fivefingers som vanligt man får inte vara dumt envis kroppens behov först.

Gubben överraskade mig med att hämta annars hade jag gått hem med fast efter nästan tre timmars dans och en timmes promenad i trehunda knyck va det skönt att slippa gå.

Tog ett bad och blev het slut när jag kom hem nästan så jag inte orkade äta mat men mat gillar ju den här kvinnan så det gick ner. Mia hade bakat kladdkaksmuffins som doftade underbart men det va bara att bita ihop och låta dem va . Tog rågkuse på kvällen istället den är iaf brun men säkert inte lika god :P

Så dagens bilder, lät mig ligga på plus med tanke på kaloriminuset och det behov kroppen har efter all förbränning









Tycker man borde bränna fler kalorier på min promenad men uppenbarligen inte man springer ju nästan fram. Ska kolla någon med exakt sida hur mycket man bränner. Loggar ju allt i Funbeat så när jag går mina pw så får jag ju hastigheten mer exakt än vad jag kan välja här. Ska googla lite.

I morgon hoppas jag vågen eller måttbandet är lite snälla emot mig som jag sliter men med tanke på fredagen och lördagens intag är jag lite skeptisk. Känner mig bra i kroppen iaf men önskar fettet på låren och magen kunde försvinna istället för runt bröstkorgen revbenen syns nu men matfettet är där det är :-(

Ja ja jag vet ni säger LCHF tar bort det men faktum är att jag inte vill ta bort alla kolhydrater vill äta sötpotatis och morötter så är det bara utesluter allt snacks istället det får räcka

Sov gott

- Veronica

Inga kommentarer: