2008/03/24

Öööö måndag?

Känns inte alls som måndag när Mimosa kl 6 tycker jag ska klä på mig för att det är dag och hon redan är påklädd. Tilläggas ska att hon somnade med kläderna på. Försöker somna om men det blir inte så mycket sömn, gubben som just kommit hem efter nattens arbete slocknar på stört och får väl inte så mycket vila under fm när ungarna far runt stackarn. Jag sticker till Granbacka för ett kort löppass på 35 minuter (6 km) och sedan lite mage innan jag går hem och tar hand om barnen.

Bakar veckans bröd, gör hummus och förbereder laxen för middagen så allt är klart efter eftermiddagens träningspass. Nu är det hårt kör inför sommarens bikini säsong ;) Hmmm det lär nog regna hela sommaren så jag skonar välden från mig i bikini men jag har ju en ursnygg en som kan visas upp, dyr som fasiken va den också.

Småttingarna vill bara ha makrill på burk och kikärtor till lunch så då fick de det. De är som galna i makrillen och det är ju bra. Borde ha städat ordentligt idag men som vanligt fanns det bättre saker att göra :P .

Freja och Mia tog hand om småttingarna när vi gick och tränade. Mimosa kallade Freja tjockis och fick stryk, Freja är otroligt känslig över sin vikt men det är svårt att få en 4 åring att inte säga vad den tänker. Och Freja blir ju sur av allt och framförallt när hon är här eftersom det blir avgiftning från pappans usla kost den tiden hon är här. Måste verkligen få honom att fatta vad det är jag säger och göra på det sätt jag ber honom göra. Han vinner inget på att ge henne det hon vill ha bara för att vara snäll. Det är bara Freja som förlorar på det och jag vägrar tillåta att hon blir sjuk i diabetes eller något annat.

Ikväll blir det Wallandertv och CSI spelas in, det är så märkligt med långhelger eftersom man blir så förvirrad över vad det är för dagar. I morgon är det ju redan tisdag och då är det afro och yoga igen fast det känns som det borde vara måndag.

Det kommer nog bli pulkaåkning för barnen hela fm i morgon eftersom vintern landat hos oss. Det ska ju bli värre väder i veckan med kyla och vi som tänkte åka till Skansen på onsdag men får avvakta vädret. Inte kul med snöstorm eller riktigt kall kyla för barnen i flera timmar när man ska äta ute och så. Ska kolla med de andra dagmammorna vilken dag de tänkte åka till Över Järva kanske att vi åker dit med dem istället. Men allt har med vädret att göra kyla och blåst styr mycket. Nu längtar vi till värmen och den riktiga våren som kom av sig

Inga kommentarer: