2008/03/23

Varför aldrig sovmorgon?!

Hur jobbigt är det inte att Mimosa fått för sig att det är dag bara för att det blivit ljust ute? Kl 6 är hon vaken (obs endast helger i de flesta fall) och tycker vi ska gå upp. Söndagar går jag inte upp tidigt för en dag i veckan måste jag få vila som jag vill. Tänkte ha träningsfritt idag och behövde inte stressa upp för den sakens skull. Men upp och ner som en jojo ska man och göra välling, spola filmer, se till att inte hemmet rivs etc etc. Nu har vi ju inte världens finaste hem så det finns inte mycket att rasera men man vill ju inte att de två små ska hitta på nått förbjudet med knivar i köket eller nått sånt. vi har ju allt väl bort plockat från små barnhänder men de hittar och klättrar överallt. Så efter mycket bråkande och tjafsande mellan dem så blir jag smått galen.

Får lov att kliva upp iaf och plockar upp tvätten ut tvättkorgarna och börjat städa. Ledsnar ganska snart på det eftersom det är en ledig dag i morgon också. Tycker det är lite orättvist att alltid behöva göra det eftersom gubben jobbat natt och sover på helgen men det är det ju slut på snart. en vecka kvar och han har fortfarande inte sagt upp sig. Men vad ska de säga med tanke på att de inte betalar ut någon annan lön än provision då får de betala samma lön som han kommer få på nya jobbet tills han blir släppt fri. Han har ställt upp så mycket utan ett tack så det ska han fan ha tillgodo.

Har lite träningsvärk i låren efter allt löpande, känns bra att ha kommit igång och nu ska jag försöka få ihop ett bra löpschem amed alla andra passen också. Ska börja köra styrka igen på torsdag då har min handled fått vila lite till. Verkar inte hjälpa med vila har grymt ont hela tiden. Ska boka tid hos kiropraktor för jag tror det ligger någon nerv i kläm och att de tär det som gör det onda.

Åt lite jansons vi fick med oss av svärmor hem och min mage reagerade direkt, det bubblar och stökar om. Nä skönt att alla helger är över nu så man kan få riktig mat fram till midsommar

Inga kommentarer: