2008/03/16

Vad tror ni?

Sitter och försöker få fason på den här nya bloggen. Förhoppningen finns ju att de ska öppna mitt space igen så jag kan komma tillbaka till min vanliga blogg. Nu tycker jag ju att den här är snygg men jag vill kunna blogga när jag vill och med mobilen och jag har inte riktigt fått till det med den här bloggen ännu. Sen vill man ju inte förlora allt man skrivit under alla åren så man hoppas ju på det bästa.

Ungarna har äntligen somnat och jag sitter här i sängen och skriver. Ska väl sova men har faktiskt inten lust även om jag är trött. Har lagat lite mat för veckan, kalkonköttbullar och kyckling/grönsakssoppa bland annat.

Fyllde upp skåpen ordentligt i fredags så nu behöver jag inte handla på ett tag. Mat i massor och allt är fritt från tillsatser, kravodlat eller av fullkornsvarianter. Ja inget nytt under solen men nu har jag gått steget fullt ut och ska bli mycket striktare i min kost och livsstil. Kastade ut micron idag så det blir spännande att se vad de stora barnen säger. De får lov att värma sina smörgåsar i ugen om de ska vara varma eller rosta dem. Nu äter de ju inte så mycket bröd men det vi har hemma har jag ju alltid bakat själv av dinkel och massor av frön. Gott och nyttigt. Ekolådan kommer med grönsaker på onsdagar och avtal om struts leverans med Grossen på g. Ska ha hela deras leverans med struts färs som de får in på onsdag sedan ska jag få separata order efter det. Bra att mix med kalkon eller kycklingfärs när man gör bullar eller biffar, blanda bara i ett ägg per 500 g och sedan kryddor. Mums.

Kör en ganska lowcarb variant just nu, inte för att gå ner i vikt även om jag har några kg jag skulle behöva få bort men det är inte det primära. La ju till lite kolhydrater i form av mitt bröd efter träning och det fick mig att gå upp nåra kg. Ok jag ska var aärlig det slank nog ner lite fredagsmys också men med mitt träningsschema borde kroppen klara av det. Men jag sväller ju som en ballong av sånt och min kropp vill bara ha kolhydrater från frukt och grönt.

Gubben har gått iväg och jobbar natt, hoppas det är sista veckan med taxiriet nu. Han ska prata med sin nya arbetsgivare och höra om det går att börja efter påsk. Hoppas det, han jobbar ju extra 2 ggr i veckan och det sliter på honom när han har jobbat halva natten med taxin och sedan ska ner till Årsta för att sedan hem och vila lite och sedan iväg igen. Nu har det ju bara varit söndagarna som varit så men det är ju jobbigt nog när vi inte har stora barnen hemma och jag går iväg och tränar på em. Men allt går de är ju så snälla våra tjejer.

Vi funderar på om vi ska försöka börja göra bebis redan nästa månad igen. Mer än sugen faktiskt då blir det runt jul/nyår om man lyckas på första försöket. Inte helt omöjligt med vår dragningskraft till varandra. Det är ju bara jobbigt att inte våga hoppas att den stannar kvar. Men vi får se det kanske tar enda till sommaren innan de blir nått.

Inga kommentarer: