2008/03/30

Sommartid

I natt ställde man om klockan och då hade man ju hoppats på att barnen skulle kanske sova till nya tiden kl 7 som va 6 tidigare. Men tjena mittbena inte mina ungar kl 6 (gamla kl 5) va de vakna. Tror de ställde om klockan lite fel i huvudena. URK! Söndagar är ju min enda slappar förmiddag så det blev ju inte mycket slappa inte. Gubben som la sig för att sova efter nattens arbete märkte nog inte så mycket av hur de for runt tills jag dundrade ner Mimosa i sängen vid 13 tiden när hon va så övertrött jävlig att man ville hänga upp henne i öronen. Tog 5 minuter sen sov hon sött, jag och Lowa städade och fixade lite. Hade ju försökt får mimosa och Lowa att tillsammans plocka upp alla pusselbitarna de och killarna kastat ut över hela sovrumsgolvet i veckan men icke då inte ens under hot om att kasta dem i soppåsen plockades de upp. Men Lowa hjälpte mig efter att Mimosa somnat.

Har just legat på spikmattan som jag för övrigt bara älskar att ligga på. försöker 2 ggr om dagen minst 15 min varje gång ligger jag längre somnar jag. Tycker int alls det gör ont att ligga på den även om det liksom bränner lite i huden den första minuten sedan är det bara en varm avslappning. Kan man bli beroende av 6000 piggar? Skönt som fan och har man inte testat så är man välkommen på ett ligga på spikmatta test hemma hos mig.

Ska iväg till Granbacka och träna några timmar så fort gubben varit ute och handlat lite fisk eller nått till middag. Han har gjort sin sista natt nu och i morgon bitti kl 4 börjar nya jobbet! Känns så jävla bra för under de här två nätterna har han väl inte tjänat mer än 1000 kr i lön skulle jag tro. Nu blir det ju både lön och suveräna arbetstider och bra arbetskamrater. Har börjat köka Ipren för mina handleder och det hjälper eller så är det för att det är värkdämpande som det känns som det hjälper. Ska testa vad som händer vid belastning, i torsdags fick jag minska hantlarna med 4 kg för att ens kunna hålla stabila handleder. Fast jag skulle ju kunna gå över på ett mer förbrännande program nu efter att ha kört ganska tungt under 2 månader så det är kanske bara bra. 4 set lite lättare superset än 3 tyngre. Ska fundera på vägen till Granbacka.

Nu har jag gjort ägglossningstest 3 dagar i rad och de har inte visat något. Visserligen har det inte varit ren norgonurin eftersom man inte är så pigg när man stolpar upp att man har lust att göra ett test typ kl 5 och sedan blir det kanske inte alls minst 4 timmar tills man gjort testet utan kanske 3,5 och så har det inte visat nått. Lösningen har varit att gubben får jobba hårt på det som ger resultat om ni vet vad jag menar ;)

Ja det va väl allt just nu, ser fram emot en ny vecka för nu skiner solen och det börjar torka upp.

Inga kommentarer: