2008/08/03

Latar mig

Så skönt att bara ligga och dra sig i sängen hela fm och se på tv. Nåväl det är ju inte helt sant. Ungarna vaknade kl 7 och krävde att jag skulle fixa akvariet. Nått hade hänt när vi va borta så det va massdöd där. Endast en slöjsjtärt, den enögda grodan och malen hade överlevt. Så grodan och malen fick flytta till andara akvariet och slöjstjärten fick flytta ensam tillbaka efter totalsanering. Vet inte om jag köper fler fiskar vi pratade om att skaffa pilgiftsgrodor när fiskarna dött. Så den får nog va ensam tills den lämnar in.

Inga kaninungar ännu men hon är rundare nu så snart kanske. Pablo har återhämtat sig väl efter kastreringen men äter inte så mycket ännu men det kommer väl.

Lyssnar på snigeln och man kan tydligt höra navelsträngen när man hör bara den och det låter inte riktigt som när det va ett hjärtljud och det andra pulserande ljudet. Vill ju inte det ska va två vill ju föda hemma och på det sätt jag planerar och ser fram emot. Så det får bara vara en så det så.

Ska käka omelett till lunch och sen gå till gymmet. Nu börjar upptrappningen så jag kan nog få in 4 spinningpass per vecka igen. Härligt.

Mvh

Veronica
Dipl. Kostkonsult

Inga kommentarer: