2008/08/28

Så nöjd

Igår kväll kom Ann vår blivande hemma barnmorska till oss för en första träff. Man är ju jättepirrig för vem det ska vara som kommer men det var den perfekta som klev innanför dörren. En kvinna som fött 9 barn själv tror jag det va en flicka och 8 pojkar. Hon hade samma åsikter som oss om det mesta och det var superlätt att prata med henne om allt som man funderar på och det stämde perfekt in på hur jag vill ha det. Berättade om Åsa som skulle sitta och käka ostbågar och titta på och det tyckte hon var kul.

Det bästa är att oavsett hur det går om man inte får föda hemma pga nått så får vi henne iaf eftersom vi garanteras plats på BB Stockholm som vi kan åka in till under förlossningen om något händer och mna behöver åka in akut. Är det superakut åker man ju självklart till KS som ligger närmast men är det bara att man inte står ut med smärtan så har man en garanterad plats där.

Nu tror jag att jag pallar smärtan och ser fram emot förlossningen så man nästan hoppas den kommer i morgon. Hon tyckte vi hade en sund inställning till att vi tyckte barnen skulle få vara delaktig, ja de som vill får ju vara med tycker det är helt ok. Skulle vara kul att ha en stor del filmat men jag vet inte vem som sak filma isf. Jag vill ju ev föda i vatten och har inte beslutat om det blir i vårt eget badkar eller om jag ska låna hem en födelsepool det verkar mest en massa meck med det så det blir kanske i badkaret. Men med tanke på alla mina tidigare snabba förlossningar så tror jag inte att gubben hinner få bra temp i det innan Viggo vill ut till världen.

Så det blir en superbra barnmorska och hennes backup ska vi träffa oxå snart.

Inga kommentarer: