2008/08/12

What the f.....

Ställde mig på vågen i morse, fan ytterligare 2 kg upp hur fasiken går det till? Tränar minst 5 dagar i veckan 3-4 styrkepass och lika många kondpass samt core. Hur fan kan man bara öka i vikt som jag gör? Känns lite jobbigt med tanke på att man kämpat bort 40 kg och sedan gick upp en del under missfallen (5 kg) men att nu öka i en kopiös takt är ju helt galet. med tanke på hur jag tränar så ska det ju egentligen inte spela så stor roll om jag käkar onyttigheter varje dag men det gör jag ju inte... grrrr.

Tog iaf fram måttbandet i morse och la mig på rygg, satte det på blyggdbenet och mätte över livmodern snett tvärsöver till kanten på livmodern. Fick 22 cm vilket skulle motsvara v 24 typ. Säg att snigeln har en 50 metersbassäng för sig själv där inne så att de tär anledningen till att jag går upp så mycket. Kan ju knappast öka på mina träningspass bor ju på gymmet. En tjej skojjade igår och sa att babyn kommer födas med magrutor och det kan ju mycket väl bli så ha ja. Men med lite drygt en vecka kvar till ultraljud så är det väl bara att hålla sig till tåls och hoppas det slutar växa som det gör. I morse var det dessutom lite svårt att hitta hjärtljuden även om livmodern är stenhård så gömmer den sig under moderkakan så man får bara in navelsträngen som pulserar. Kanske är det som det står i alla böcker att träning ger bra syresättning och bra och stora moderkakor samt bättre tillväxt hos barnen så att det är en sak till som gör att jag fullkomligt exploderar om magen.

Ser man verkligen så fet ut? Midjan är ju helt borta nu och både rumpa och lår har ju fått sitt i omkretsomfång. Ja suck och stön nu ska jag inte fixera mig vid mitt kroppsutseende utan bara se till att snigeln har det bra där inne. Det är både styrka på gymmet, spinning och core på schemat ikväll samt långpromenad med småttingarna till parken visserligen i deras takt men det blir ju säkert en 5-6 km innan vi är hemma igen. Sen promenaden till och från gymmet i pw takt. Ska ta på mig stegräknaren idag tror jag och se hur läget ligger.

Inga kommentarer: