2008/08/19

Skolbyte?

Mia är väldigt upprörd när hon kommer hem från skolans första dag och är skitförbannad på sin lärare som inte låter henne byta bort spanskan mot extra engelska. Maria har sagt ett helt år att hon inte vill gå på spanskan och vi sa hon fick gå förra året ut och sedan kan hon väl byta men se så lätt går det inte. Hennes mentor som det visst heter nu för tiden säger att det inte finns en chans i världen att hon får byta till engelska. Men hur svårt kan det vara? Ungen är duktig i skolan och har inga problem alls mer än att hon inte alls har trivts i sin skola de senaste åren och tjatat om att byta. Migränen blir värre och hennes mentor blir surare och surare för att hon är borta. Faktum är att om hon såg när Mia ligger och har sin migrän kanske hon skulle se att det inte är skolk. Och tro fan att man får migrän om man inte trivs i skolan och ens lärare hela tiden är på henne som en hackkyckling . Mailade rektorn på skolan här i Solna Mia vill gå i så vi får se om det finns några platser, tycker väl själv Mias mentor är lite halv kocko det jag har haft kontakt med henne så för mig får hon mer än gärna byta skola det har varit hennes pappa som varit emot men jag tror han gett med sig nu vi kan itne ha ett år till där Mia mår skit.

En pappa i porten bredvid ringde och skällde på mig ikväll, jag hade sagt till hans dotter att hon är så skrikig när hon stod uppe på deras balkong och skrek ner till våra barn att de inte fick skrika att hon inte skulle säga nått när hon gör lika dant själv. Till saken hör att det är områdets mest bortskämda unge och att hon troligtvis aldrig fått en tillsägelse av sina föräldrar och så får hon allt hon pekar på så hon hade varit så upprörd. pappan tyckte minsann att barnen skulle lösa det själva så jag sa att om någon står och gormar till mina barn (Lowa och Malcolm) och säger att de inte får ropa tillbaka så ska hon ju inte göra det samma så säger jag till. De är för små att förstå att de ska säga till henne som är nästan dubbelt så gammal. Sedan sa han att jag hade minsann sagt till deras dotter att hon skulle städa efter sig på gården (stackars liten) när hon dragit ut en massa leksaker ur vår låda tillsammans med sina kompisar (någon av barnens föräldrar hade låst upp den) och geggat ner allt med lera och sand och sedan lämnat allt. Jag sa till alla barnen men endast hon kände sig så himla orättvist behandlad. Men stackars lilla flicka kanske att jag ska byta lås på lådan och inte låta dem leka sönder leksakerna jag köper för massor av pengar varje år. Nä jag kommer fortsätta säga till ungar vars föräldrar inte gör det framför allt när det rör mina saker och mina barn och vet ni vad han har mage att säga?! Jo att du som arbetar med barn bord eju veta att man inte kan säga till barn hur som helst . Ok hur fan ska man säga till dem då? I deras ögon ska man skita i vad deras unge gör med MINA saker. Jag sa till honom att någon jävla uppfostran måste ju ungarna få och som sagt jag säger till ALLA ungar när det gäller ALLA ungar det gäller även mina hur upprörda de än må bli de måste lära sig rätt och fel någonstans. Får väl knäppa lilla pappa på näsan lite. Dessutom kan man ju undra varför inte mamman till ungen kliver ut på balkongen när ungen står och skriker med tanke på att man nog inte ska stå och gapa hur högt som helst, mina får prata med normal samtalston där ute. Ungen står ju och gapar på balkongen in till sin mamma "inte får man skrika in till folk" sedan vänder hon sig mot småttingarna och skriker "min mamma säger att man inte får skrika in till folk". Våra barn hörs knappt utan det utan de tär bara gaphalsen som hörs. Måste vara jobbigt att vara ensambarn och inte behöva dela med sig av nått och bara få allt som man vill och inte behöva ta hänsyn till någon annan. Hon behandlar sin kompis här ute som luft så fort hon ser någon annan kompis så drar hon och lämnar henne ensam. Ja suck och stön jag är väl förjävlig som säger till andras barn att skärpa sig och de tär väl bra de känner sig utpekade så de lär sig nått.

Nu ska jag vila efter spinningen och corepasset. Hoppas på sol i morgon så vi kan göra nått kul.

Inga kommentarer: