2008/06/19

+ 2 kg!!!!!


Så skönt att ha balkongen klar att ni inte fattar. Ska köpa några skitsnygga blomlådor jag sett på Grossen i svart som ska upp på den vita väggen och fyllas med gröna växter som håller sig även på vintern. Blir nog skitsnyggt. Synd bara att man inte får glasa in balkongerna men med lite infravärme så kan man ju sitta där ute när det är lite kallt. Man är ju lite beroende av att ha en fungerande balkong när man bor så litet som vi gör. Gubben och jag satt och pratade igår om just det här med byte av bostad och så men vi trivs ju så bra här så vi vill ju knappt byta det känns så vemodigt. Nu har ju ingen hört av sig alls om att de vill byta så det finns nog inte så mycket hopp för det. Annika sa hon hade satt upp lappar förra året men fick ett svar men ångrade sig och de bor ju kvar så har man tur kanske de svarar igen de bor på 2a våningen i en 4a med uthyrningsdel det skulle vara perfekt att kunna hysa in stor tjejerna i egen del :) Men man ska inte hoppas för mycket.

Har ju inskrivning på MVC idag och ställde mig ju på vågen för första gången sedan jag blev gravid igen. Fan jag har gått upp 2 kg!!! Jag vet jag inte skött maten ordentligt eftersom kan inte vill äta för mycket proteinkost och att det blivit både råris och potatis då och då samt en och annan dinkelbulle med väldigt lite socker i . Men vad 17 jag är ju snart stor som en elefant ialla fall, tänk om jag blir lika stor som när jag väntade Lowa eller ännu större då kommer ungarna få klä på mig i vinter. Jag menar kolla detta! Bilden är tagen 5 dagar innan hon föddes.

Men det ska bli kul att träffa min bm idag och bli inskriven. Tror inte hon lyssnar på magen ännu men jag har köpt en Angel sound doppler som är en enkel variant på doppler så att barnen ska kunna lyssna på hjärtljuden. Den ska fungera från v 10-12

Inga kommentarer: