2008/06/06

Måste skärpa mig

Vet ni hur svårt det är att sova när man är hungrig? Somnade tidigt igår och åt lite tårta innan som svärmor tvingat på oss via svärfar. Dvs bara massa tomma kalorier rakt ut i blodet.

Kl 3 är jag klarvaken och magen skriker. Äter som regel aldrig mellan 02-04 för att inte störa hormonbalansen så på med tv'n och fördriva tiden. Magen vill äta och kl 4 tar jag en smörgås. Observera mitt förfall, just nu känns det som om kroppen skriker efter kolhydrater och reagerar ju negativt på dem. Får skärpa till mig så jag inte går upp för mycket den här graviditeten. Blir så mycket efterarbete sen annars och det blir nog svårt att knöla in första halvåret.

Dags att gå upp om 2 timmar så jag ska somna till Lost

Mvh

Veronica
Kost och Näringsrådgivare

Inga kommentarer: