2008/06/24

Men så skönt

Att äntligen komma iväg till gymmet igen. Körde rygg axlar och "ganska" tungt. Kändes jätte bra det enda som inte känns bra är rygglyften som jag skrivit tidigare när man hänger i ställningen får sån yrsel att jag nästan trillar omkull när jag reser mig upp. Men jag körde en 20 st iaf det fick räcka. Kör bara 8 reps set nu och många skulle nog tycka vikterna är tunga men jag klarade inte av det där med at tminska för mycket och köra fler reps det känns grymt mesigt att köra ex hantelrodd med en 15 kg hantel när man är van att göra det med 20-23 kg hantel. Så nu är det 3x8 med 20 som kompromiss. Så vissa saker kör jag lättare vikter med och det mesta kör jag vara 8 set helt enkelt. Det är ben som får bli lättare vikter. Jag menar köra biceps med under 12 hantel finns ju bara inte, ok kan tänka mig att köra 11 de tär ok men annat känns mesigt.

Tog en tur på löpbandet och vad det känns att det va dryga månaden sedan man kutade. Körde hill programmet i 20 minuter lite drygt 3 km och det va en lätt bana sen va jag slut. Men jag ska försöka köra minst 2 st 30 minuterspass per vecka fram till Midnattsloppet förutom spinning 1-2 ggr per vecka. Ev får det bli en pw på bandet oxå eller ute nu på semestern så inte man kommer helt och hållet sist in i mål det vill man ju inte. Undrar ju bara hur stor jag kommer vara när det är dags för loppet. Kommer nog vara i typ v 18 eller nått sånt är inte helt säker på hur långt det är kvar tills det är dags att sprigna men som det växer nu blir get nog lagom galet. Skönt att ha ett träningsmål måste ha det annars fungerar det inte. Jobbigt bara när man ser sig i spegeln och kroppen ser mer och mer "förfallen" ut för varje dag man står där. Ska pränta in i min hjärna att jag är gravid nu och inte ska tänka så mycket på kroppens form utan mer på underhållet av kroppen. Får platta till den igen sen och det är ju inga problem, om man inte blir på smällen igen vill säga ;)

Pratade med mamman som ska föda och det är lite molande värkar nu men inget aktivt så kanske att det blir en lugn natt så jag kommer med henne i morgon. Hon ska ju in på Sös i morgon bitti kl 7:30 så då vet vi ju hur moget det är och vilken typ av igångsättning som det blir. Ska bli så kul att se vem som ville stanna så länge där inne. Skulle bli galen av att gå 2 veckor över tiden. Själv tänker jag börja plöja löpband så fort det blivit januari och dricka mängder av hallonbladste för att dra fart på det hela. Längre än så behöver den ju inte stanna där inne någon måtta får det allt vara ;) Mailade en hemma barnmorska idag som jag fått rekommenderad. Ska bli spännande och se vad hon svarar. Vill ju vara ute i god tid så allt är planerat och klart inför det läkarbesök man gör i v 35 för att se om Landstinget beviljar att betala förlossningen hemma. Men jag sparar ju pengar så jag har så det räcker att betala dem iaf det går på ca 15 000 om Landstinget inte betalar. Så trilskas inte min lever så tänker jag föda hemma bland familj och Åsa. Jag och småttingarna brukar titta på massa förlossningsprogram så de är jättenyfikna på hur det kommer bli på riktigt och jag vet ju när en tidigare bekant födde sitt andra barn så var deras äldre med och det gick jättebra fast hon bara var en 3 år.

Nä nu måste jag äta vi hörs

Inga kommentarer: