2008/06/10

Hmmm

Bloggade med mobilen igårn men det kom int emed, ibland gör det inte det när man mailar till bloggen det är skitkonstigt. Ibland så kommer det ut några dagar senare och det är ju ännu mer märkligt.

Gissa om det stormar ute på Jungfrudansen idag! Jesus, vi fick gå in när i stort sett alla dagbarnen gått hem för vi kunde knappt stå på benen. De som jobbar med balkongerna har nog flytt fältet för det händer nästan ingenting. Nu har de visserligen tagit ner plasten på vår balkong men det är fortfarande inte målat på golvet. Raderna bredvid oss har varit klara i 2 veckor nu men inte fått räckena och hos oss är det bara att måla golvet och sedan upp med räckena. De ska inte sätta upp några förrän alla 3 raderna är klara dvs när vårt golv är målat. Man kan ju undra hur lång tid det ska ta?? Bara vi fått det klart till midsommar för nu har vi varit inlåsta i 6 veckor och det suger ju fett.

Ska till gymmet och köra ett styrkepass och sedan spinning. Ska bli skönt även om jag är trött. Kör inte så hårt eftersom jag är lite rädd att nått ska hända med snigeln där inne. Körde ben igår och gissa om det känns i låren idag även om det va superlätta set jag körde men jag har ju inte kört ben sedan i mars tror jag eftersom det blev för mycket ben med yogan men nu när yogan är slut får man ju inte glömma bort att göra dem tills det börjar i höst igen. Det räcker ju inte bara med spinningen för att bygga ben för det ger ju inte så mycket benstyrka och löpningen, ja löpningen jag måste erkänna att jag inte hunnit med den så mycket eftersom jag är så jäkla trött hela tiden. Det är lättare att ta ett spinningpass då när man blir peppad av andra att köra och jag får ju lätt yrsel vilket gör att jag trillar av löpbandet om det blir lite svart bakom ögonen. Men spinning ger flås och bra syreupptag vilket i sin tur ger lite till Midnattsloppet för jag ska ju bara ta mig runt och inte på någon tid utan bara som stöd för Granbacka Runners. Man sviker ju inte teamet liksom. Fast jag räknar ju med att ha max 1:15 på milen så det blir ju både springa och gå beroende på hur jag mår. Kommer ju vara i typ v 17-18 och som jag växer och brukar växa så är man ju inte så supersmidig då. Nåväl det blir som det blir.

Idag har min "mamma" beräknad förlossning så nu väntar jag bara på att det ska komma igång så jag får doula bebis igen :) Eftersom det inte finns någon pappa med i bilden så är det extra spännande eftersom det bara är hon och jag så man ska axla hela rollen. Hoppas det blir lika bra som förra gången med tiden så det inte stör jobbet men och ena sidan så är jag ju aldrig stängt för planeringsdagar eller knappt sjukdom så de överlever säkert en dag ;) Nu har ju storbarnen sommarlov så de kan ju hoppa in de få timmar det handlar om tills gubben kommer hem från jobbet och han kan ju säkert gå hem tidigare just den dagen om han nu inte skulle vara ledig. Men nu har han snart sin 3 dagars ledighet och det vore ju perfa om det händer då. Annars kanske någon snäll förälder kan tänka sig att öva på 6 lingar en halvdag ;)

Inga kommentarer: