2008/06/27

Felstavat

Läser i Aftonbladet om Paulina som gjort en tatuering i Västerås http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2770408.ab
men fått det felstavat på ryggen. Det står God (Gud) iställer för Good (God) som det ska vara och jag kan väl i sig förstå om man blir lite putt på att något är felstavat. Men samtidigt så har hon fått det skrivet på ryggen med tusch innan och vid en titt i spegeln så borde hon ju kunnat se att det inte var riktigt rätt även om de tär mycket man tittar efter när man ska kolla och godkänna att saker är på rätt plats etc.

Att hon sedan inte är nöjd med tatueringens djup etc beror nog mer på att hon valt en tatuerare som inte har känsla ordentligt för att sitt yrke. Har alltid valt med omsorg när jag gjort mina för vem vill att det ska bli fel? Har ju planer på fler och då vill jag att en viss speciell ska göra dem för jag vet att bara han kan göra dem rättvisa. En enklare tatuering kan ju vilken apa som helst kladda dit typ nyckelpiga eller så men vill man ha konstverk går man till en konstnär.

Dessutom går det ju ofta att gå till en bättre tatuerare och få det hela fixat med djup etc och har man betalat endast 4000 för hela ryggen i stort sett så har man fått det billigt då kan man ta de pengarna och trilla in på ett riktigt ställe och skaffa sig djupet. Har då aldrig varit med om att mina tatuerare inte sagt att är man inte nöjd med nått eller några linjer etc så är det bara att komma tillbaka och fixa till det senare när det läkt och man ser resultatet.

Nä välja med omsorg, betala vad det kostar och bli nöjd och som någon skrev oxå är det väl bara att ändra EVIL till DEVIL så blir det GOD vs Devil istället det är ju nästan samma sak som GOOD vs EVIL.


Här är en del av mina gaddningar har ju flera men inte på bild som jag orkar leta efter.

Inga kommentarer: