2008/06/24

Får en att minnas :)

Läs den här och le http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2746358.ab

När jag var höggravid med Lowa skulle jag köpa 2.8or till gubben här nere på affären. Vi har en kassörska som är superspånig ( ja jag vet man inte får säga så om folk men hon har inte många hästar hemma). Har handlat där mycket och har dessutom haft barnen med mig flera gånger vilket betyder i regel att man är över 18 år. Jag har ju barn som är födda på 90 talet herregud. Vilket fall som helst så är jag väl typ 31 vid detta tillfälle och såntanten frågar mig om jag har leg. Det har jag ju självklart inte eftersom jag bara gått ner för att köpa typ några öl till gubben och så nått mer som jag inte kommer ihåg i allt det komiska. Nu är jag ju alltså höggravid i typ v 38 eller nått sånt bara ett fåtal veckor kvar. Ser inte ut som om jag är under 18 år varken nu eller då. Men hon stod på sig och ville minsann inte att jag skulle få köpa några öl. Men jag fick det iaf tillslut.

Jag undrar om det inte finns någon logik alls i hur korkade de får vara. I artikeln är sonen som inte fick köpa 30 år pappan som ville köpa istället 55 typ och även han blir nekad för att han inte har leg. Det är ju helt sjukt är det ett övervakningssamhälle där man måste legitimera sig för minsta lilla grej? Det kan ju faktiskt vara mer alkohol i en flaska läsk än vad det är i en lättöl så då borde det ju vara gräns på att köpa det också. Nu är jag ju visserligen för att man borde ha gräns för att ungar inte ska få köpa läsk och godis etc hur som helst med tanke på den utbredda fetma epidemien som råder men jag är inte för ett förmyndarsamhälle.

Men man kan ju inte annat än at le när man läser att det inte "bara" är vår kassörska som har tappat hästarna långt bakom vagnen

Inga kommentarer: