2008/12/28

Lite av varje







Ja inte händer det mycket just nu i mellandagar och allmän ledighet. Skönt att bara få softa och inte behöva göra nått mer än att se till att ungarna inte svälter ihjäl typ.

Va och kollade på amningsbhar på Babyland i fredags, den jag ville ha fanns bara i gigantisk storlek och den kupan lär jag ju knappast ens få med ett par lite mjölk i varje bröst. Men de sa att det kommer in mer efter jul så jag hoppas att jag får tag på den jag ville ha ska kolla på nätet om jag hittar den kanske lättare att få tag på den så. Köpte en enkel billig variant bara för att ha en om han dyker upp innan jag hittar en.

Freja fyllde ju år på fredagen men vi firade henne på lördagen eftersom hon firade med sin andra del av familjen men de kom hem på kvällen. Vi har beställt en dator en sån där notebook som jag hoppas att det ska räcka lagom till henne som inte håller på med så avancerade saker. Det var ju 600 kr billigare nu på Rean. Dealen var att hon skulle lägga minst 1000 kr själv så betalade vi resten men det var ju inga problem för hon fick pengar av oss i julklapp och av svärisarna så blev de öveskjutande pengarna vår present till henne. Så med rean blev det en bra affär. Hoppas nu allt bara fungerar, det är Linux på den och inte Windows som man är van vid kanske går det att byta operativsystem.

I går gick vi ner till vattnet och kollade på isen jag och småttingarna. Freja kom ner efter hon ätit frukost. Ungarna hackade massor av is och kastade ut på vattnet. Mimosa ville att Freja skulle hjälpa henne upp med en stor isbit (nästan ett flak) med en stor pinne. Tyvärr hängde Mimosa lite för långt ut över flaket så när det gick itu så dängde pinnen upp i Mimosas näsa så det kom blod. Gissa om hon blev förbannad! Det slutade ju blöda på en gång men arg va hon som ett bi och då gick vi hem och sen va det bra.

Tårtkalas blev det på em med Mormor och svärisarna på besök. Jag måste sluta äta en massa gotter nu det är inte bra varken för mig eller Viggo. Ska efter nyår gå tillbaka till mitt helt rena sunda liv igen man får ha julsvackor det får man men man måste sätta stopp. Kolan jag gjorde va så fruktansvärt god så man kunde inte låta bli den kommer saknas till nästa jul ;)

I em ska jag köra spinning, de tär ett 60 min pass så det blir skönt, har blivit för lite träning med alla influensor och julstängda dagar. Men nu ska jag köra hårt de sista veckorna av graviditeten. Dricker mitt hallonbladste och käkar ananas så jag ska stärka upp livmoder och bäcken maximalt. Äter mycket K-vitaminrik kost eftersom jag inte vill ge Viggo sprutan efter förlossningen utan han får vitaminet via bröstmjölken istället så det gäller att vara redo om han kommer snart så jag bunkrat upp med K-vitamin i brösten ;) Mjölken börjar komma eller iaf råmjölken börjar sippra ut. Har nog vuxit någon stl på ett par dagar :) Kanske ger det hopp om en juste kup storlek ha ha ha

Inga kommentarer: