2008/12/07

Shopping

Alla som känner mig vet att det värsta jag vet är att gå i butiker och trots det kan jag bränna av ett par tusen kr på en dag utan att egentligen köpa speciellt mycket.

Började gårdagen med utvecklingssamtal hos en av mina goseungar och sedan till IKEA. Tjejerna var hos mormor och gubben jobbade så jag borde ju kunna strosa runt och bara njuta men inte jag inte. Snabbt in på PC City köpa mer RAM minne för att se om skitdatorn blir gladare men icke då inte ett dugg. Reparatörsfirman gjorde fan inte ett skit åt det problem datorn hade kan jag intyga den måste nog tillbaka.

Sedan in på IKEA (Barkaby)hämta skötunderlägg, en gose råtta till Viggo, tittade på rävarna som var underbara men en råtta fick räcka, ner på nedervåningen som en blixt och tog ettlammskinn och en massa ljus innan jag gick till kassan. Totaltid 15 minuter. Fick räcka för mycket folk för min smak.

Hämtar upp gubben hemma som slutat jobba och vi käkar lunch innan vi åker till södra sidan stan och tittar i nya Honrbach butiken ett gigantiskt Bauhaus skulle man kunna säga. Gubben skulle köpa gran till tjejerna som han lovat och hittade en konstgran 150 cm hög lagom stor för min smak. Han vägrade mindre som jag ville. Alla kulor var så dyra där så vi tog en tur till IKEA igen (Kungens Kurva) och fortsatte fylla kassen och nu landade även rävarna i påsen, lampor till granen, kulor mer ljus. Ja och helt plötsligt har man bränt av en massa pengar på egentligen ingenting.

Hämtar upp ungarna och åker hem och äter mat som blir omelett, potatis och svamp. Inte så romantiskt med gott nog. På det lussebullar jag bakade i fredags. Hade ju just läst stycket i Äkta vara om vad de butiksbakade saffransbullarna innehåller och sa till honom att köp hem grejer så bakar jag åt dig så nu är det massor i frysen att frossa på. Inte lätt för en gravid kvinna att motstå men om men månad börjar detoxen! Sen somnade vi strax efter 18 hela bunten och hade väl lite kort vakentid där emellan med tv flippande annars var det 13 timmars skönt sovande som gällde.

Tjejerna fick varsitt munspe, av min kära mor (ok fd kära mor)som de spelar på konstant. Gissa om hjärnan går i högspinn med att höra på det där blåsande. Förbaskade mamma att köpa sånt men ungarna är glada och det är ju det viktigaste.

Ska släpa mig till gymmet idag efter 2 veckors förkylning. Nu får det faktiskt vara slut med snörvlandet. Nu vill jag förlossningsförbereda mig ordentligt. Har börjat dricka hallonbladste i mindre doser ska öka på om en vecka och sedan ytterligare för varje vecka tills han är född. Tror det stärker bra och sedan fortsätter man dricka efter förlossningen för att stimulera mjölk och lugn. Är ganska så less på att vara gravid nu men livmodern börjar sjunka lite nu så det är lättare att andas de senaste 2 dagarna.

Ska köpa grejer till pepparkaksbaket idag men först måste jag ficka svärfars nätverk som inte fungerar.

Inga kommentarer: