2008/12/10

Snart slut på detoxen!

Fick lite nya detoxkrafter efter akupunkturen igår. Fick både förlossningsförberedande och leverstärkande akupunktur så fan att jag slutar detoxa nu. Det är ju bara idag kvar så det går väl att stå ut. Fuskar med lite valnötter annars blir jag ju som ett stort nöt hela jag måste ha lite energi i kroppen förutom melonerna.

Idag har jag faktiskt klåda men jag tror det bara är torr vinterhud som kliar och inte har med levern att göra *hoppas* Tuggar tabletterna som smakar hö men som ska göra nytta för leverna och jag hoppas fan att det hjälper. Vill ha mina barnmorskor på min förlossning och jag vill föda hemma.

Bakade pepparkakor med småttingarna på fm idag, de gav upp ganska snabbt och käkade upp all sin deg men några fick till något vettigt. Lowa var en riktig snittsare på att kavla och baka men de andra var mer intresserade av att äta. Jag smakade inte ens på degen men fasiken vad jag längtar efter pepparkakor. Ska ju inte äta mjölkprodukter men smör får räknas bort i mina bakfall. I övrigt använder jag ju havreprodukter när jag bakar. Har ju ett dagbarn som är känsligt så vi får stå ut med stabiliseringsmedel i de produkterna. Men en hel stor burk kakor bakade jag och mycket deg finns kvar det ska storbarnen få baka upp ikväll. Sen ska det lusse bakas bullar och lite annat för på fredag får de föräldrar som vill komma på lussefika på em. Hade köpt hem must till barnen men gubbens unga rär totalt sockerberoende och kan inte låta nått vara fast att de vet att de tär förbjudet på vardagarna. De smyger ut när ingen ser men är de så korkade att de tror att ingen märker? Jag har total koll på vad som finns i skåpen och vad jag handlar eftersom jag inte gärna vill behöva extrahandla titt som tätt. Jag går visserligen gärna en sväng med alla små till grossen en gång i veckan för de tycker de tär kul att handla men med tanke på vår uppförsbacke hem så vill jag slippa att dra hundra kilo matvaror hem för att de inte kan hålla sina sockerfingrar borta. Vill slippa skriva lappar på vad som är till dagbarnen och vad som är till familjen de ska fråga när det är nått utöver det vanliga vet inte hur många gånger genom åren man tjatat på dem att man inte bara kan ta vad som helst.

Ikväll ska Peter gå och simma med Freja och Erik. Båda behöver röra på sig mer och simma gillar de båda. Simma inte leka alltså leka får de göra när vi simmar med småttingarna på helgerna. Själv ska jag spinna ett 30 min pass och köra styrka om min kropp orkar nu efter detoxen. I måndags gick 55 minutaren bra så 30 borde vara en baggis även om det är utan vila. Ett styrkepass ska jag väl fixa oxå innan. Saknar att kunna lyfta riktigt tungt. Kör visserligen 13 kg hantlar fortfarande på bicepscurls och 20 på hantelrodd men man vill ju köra tyngre när man vet att man kan. Snart så kan man börja maxa igen ska bli så skönt.

Inga kommentarer: