2008/12/14

Så trött

Vi somnade visserligen ganska tidigt igår efter att ha kollat på det ridande Luciatåget här ute. Lowa hade varit gnällig hela dagen och tjöt för minsta grej som inte var bra för henne. Vid 24 rycket vaknade jag upp och hon ville asvarm ligga bredvid mig i sängen i 2 minuter sen skulle hon in på sitt rum igen. Jag gav henne en flaska med väldigt utspädd saft jag hittade i kylen som var kvar sedan hennes födelsedag tror jag och la i en alvedon smälttablett. Men det ratades totalt och hon ville ha vatten på glas. Lät flaskan ligga kvar i sängen ifall hon ångrade sig. Gick och la mig igen och fick väl sova fram till kl 01 så hon kom igen och låg i 2 minuter, samma visa igen hon skulle in till sig och ville ha vatten, nu en flaska med bara vatten och alvedon. Hon drack nog lite för hon somnade fort.

Jag låg vaken efter att ha blivit väckt flera gånger, det blåser ute och jag hör hur dörren till lekstugan står och slår en timme senare klär jag på mig och går ut och stänger den, säkert bara jag som hör den men jag orkar inte höra på oljudet. Gubben sover som en stock och märker nog inte alla gånger Lowa kommer in, lägger sig, reser sig upp och går tillbaka till sin säng. Varm och ont i örat lilla stackaren.

Så det har varit ett väldigt spring idag så jag tänker ligga i sängen fram tills jag ska träna idag och inte göra så mycket mer. Behövs inte städas så mycket heller mer än dammsugas och ev torka golven.

Magen känns helt galet tung när man försöker vänta sig och det sticker som tusen nålar. Viggo blir väckt lika många gånger som mig för han drar igång och sparkar som fasiken i det trånga utrymme han har där inne. Nu längtar jag bara att det ska vara över så jag får komma i form och slippa vara så framtung.

Inga kommentarer: