2008/12/02

Svärfar 70 år

En gammal man i sina bästa år firade hela 70 bast idag. Lunchen hölls på Naglo ja inte i vodkabaren då utan restaurangen. Lowa som fotat bilderna tyckte vi skulle va på McD istället och ett kalas utan ballonger och tårta är inget riktigt kalas. En tröst är ju att farfar kommer med en tårta till dagbarnen i morgon så vi får väl blåsa lite ballonger. Ganska gråa människor som jag inte hade en aning om vilka de va. En dam kom fram till mig och bara va tvungen att känna på magen för de skulle få barnbarn. Men hallå min mage är inte till för okända att känna på. Grr men vad ska man säga? Annars satt jag i min egen värld av snor och hängande ögonlock. Är grymt förkyld. Kan inte minnas när jag va så däckad senast.


Mimosa ska få en egen blogg. En fotoblogg där alla märkliga bilder hon tar hamnar. Barn ser ju på ett helt annat sätt än oss och fokuset är på annat än det vi ser. Ska ge henne en egen kamera i julklapp, köper en billig modell kanske begagnad. Nu använder hon min mobil mycket och jag har tagit fram vår kamera vi knappt använder den kan hon ju iofs få oxå. Men jag länkar till den bloggen när jag har haft ork att lägga ut hennes kalasbilder hon tog idag. Tror nog Freja hjälpte till lite oxå

Inga kommentarer: