2008/12/23

Varit i Nyköping idag

Kl 4:30 vaknade ungarna idag pigga som lärkor och inte alls på samma våglängd som deras trötta mamma. Vi skulle ju åka till Marie och hälsa på så då gäller det att vara uppe med tuppen. Bara det att vi inte skulle åka förrän ca kl 10 :S.

Så jag hann med att göra lite mer kola så gubben får sitt kolabehov stillat, gjorde ett litet paketet med kola till Marie oxå vi gravida måste tänka på energibehovet.

Lunch på McD innan vi fortsatte ner mot Nyköping och inga problem att hitta hem till Marie alls. Marie har fått tid för snitt eftersom hennes plutt ligger i säte tyvärr fel datum för oss att försöka pricka in samma dag eftersom de tär Alvas dödsdag och det vill vi ju inte alls ha annars hade det ju varit superballt om vi kunde få samma datum på de små skruttarna. Fast jag vill ju att Viggen ska komma snart för nu är jag less på det här ska allt ut och gå massor nu tills han kommer för han trycker ner mycket när jag går.

Hade hoppats tjejerna skulle sova hela vägen hem men de var fullspeedade och tittade på Tubbisarna på dvd hela vägen och sjöng. Det flöt superbra i traffiken och jag är glad jag åkte norrut och inte söderut för det va kö från Stockholm till Södertälje stackars satar som skulle åt det hållet.

Ikväll ska vi bara softa, äta kola, lussebullar och must jag och risgrynsgröt till middag det kan man gott göra dagen innan julafton. Peter ska vara tomte uppe hos Annika och Patrik i morgon och Patrik kommer ner och tomtar här. Har inte slagit in småttingarnas julklappar ännu och de vägrar ju somna så jag hoppas de gör det innan midnatt så vi kan lämna upp till dem. Försöker säga att jag måste ringa lite till tomten (Lowa tror stenhårt på tomten men Mimosa säger att det inte finns någon tomte han är bara utklädd) och säga vilken tid han ska komma. Får väl lägga några småsaker under granen så de får nått och sen kommer ju tomten på em med klappar.

Ok God Jul om vi inte hörs!

Inga kommentarer: