2013/01/01

1 januari igen

Japp tiden flyger iväg och nyåret kommer som vanligt för snabbt och man inser det är dags att förnya löften inför året som kommer.

En del säger det är lönlöst att förnya sina löften eller alls ge några man håller den inte iaf men hur kan man tänka så man måste ju ge sig själv en chans att lyckas eller hur? Jag sätter ju lite olika mål varje år, mål är bättre än löften. Har man ert mål att nå kämpar man hårdare. Har bestämt att viktmål bara är skit bättre att sätta ett mått mål alt storlek på kläder mål. Då är man inte så fokuserad på vikten och kosten där det ofta kan gå till det extrema där hälsan inte sätts i fokus utan man jagar kalorier, kolhydrater , fetter mm till det extrema. Så målet i år eller iaf till semestern för min del är att se klok ut i min bikini . Ska kunna ha den jag hade i somras innan detta förfall.

Hur ska mitt mål nås då, upplägget på min träning är A och O. Kommer inte lägga lika mycket fokus på den tunga styrkan jag gjort under det gångna året utan det blir mer explosiv styrka och kondition blandat med styrkan . Ok jag mesar ju sällan med vikterna när jag styrketränar men jag kommer lägga fokus på 3x8 istället för de tunga 4-6 sedan blir det explosiva pass. Det blir spinning, Zumba och crossteainer för kondition samt den självklara coren.

Kosten blir den vanliga men jag ska skärpa till mig med onyttigheterna.

Så målet är bikinin


- Veronica

Inga kommentarer: