2013/01/20

Zumbasöndag

Gissa om man är lite seg i magen efter all smörgåstårta igår och det blev mer än en extra bit ska ni veta :-P

Så idag är jag strikt och kör järnet med förbränningen igen.

En lugn förmiddag med sonen innan det va dags att gå till Gymmet i Spånga för att jobba. Söndagar är Zumba dagar och idag gick jag tur och retur. Svårt att gång snön när fötterna drar i sidan man spänner rumpan så det gör ont. Tog lite längre tid än vanligt att gå framförallt på hemväg när man haft en timmes Zumba oxå. Sega jäkla backar hem.



Vi hade fått en massa papper från skolan som skulle fyllas i bl.a. livstiderna. Mina barn är ju aldrig på fritids på lov så vi skriver alltid ledigt på alla lediga dagar men tydligen gör inte alla det.

Ett exempel hade tagits upp från höstlovet



Förstå hur mycket pengar skolan förlorar på att barn är lediga fast föräldrarna skrivit de ska va närvarande. Fan det är ju massa pengar bara för en vecka. Jag hoppas föräldrarna tar till sig detta och skriver ledig redan från början för skulle det behövas tillsyn är det säkert lättare att klämma in ett barn maten räcker säkert.

Idag när jag gick och skulle jobba blev jag faktiskt riktigt rädd, bommarna vid spåret hade gått ner och jag stod och väntade . Då kommer en kille springande och tänker gå under bommen och springa över . Men vad fan tåget är ju bara typ 15 meter bort !! Som tur insåg han sitt bästa och drog sig tillbaka. Vilka puckon det finns tro fan de blir överkörda när de chansar.

Nu ska jag inte va så allvarlig längre :-)

I morgon är det väga och mäta dag. Blä med all smörgåstårta i kroppen får jag skylla mig själv om det inte visar någon skillnad . Vi får väl se.

Idag ser det ut så här



Maten




Och träningen



Nu ska jag njuta av makens fotvård av mina slitna fötter

- Veronica

Inga kommentarer: