2013/05/07

Bokwa tisdag :-)

Sommar idag yay!



Blir så glad av solen och värmen. Smörjer mig självklart med minst spf 30 men gärna högre så man inte bränner sig. Börjar få lite färg :-)

Tisdag betyder Bokwa på Gymmet så idag satte jag ihop en ny mix fast inte för att ha på dagens pass utan senare. Blev bara lite sugen på att sätta ihop en. Har gjort lite olika men blir liksom aldrig helt nöjd inte som med den jag kör nu men det är nog en inlyssningsgrej så när jag lyssnat mig trött på den och kört den själv några gånger och funderat på vad man kan tänkas ha vart så får den nuvarande bytas ut. Den här är lite snabbare tempo men jag tror de fixar det om ingen halkar på det hala golvet. Ikväll fick de iaf testa på Phezulu och det gick bra snart sitter även den och jag kan testa J och kanske B. Gillar inte B tycker den är svår :-P . Måste ha den exakt rätt och vet inte riktigt hur jag ska förklara den när man kör. Brukar visa de nya stegen innan vi sätter igång för att det ska finnas lite i bakhuvudet på dem när det väl kommer.

Gick iaf till Spånga som jag brukar hade helt klart ätit för lite kolhydrater idag när jag åt omelett till lunch. Va helt slut efter Bokwan och Get Fit fast jag körde lätta vikter eftersom jag har så ont i armen. I morgon får jag nog bara peppa deltagarna på passet så armen får vila och bara köra cardio över helgen och lättare rehab ett tag nu. Tror den har svårt att bli bra när jag kör barnvagn med den armen och håller hundarna i den andra så det är nog mer det som gjort att jag har ont en någon annan belastning . Men nu har jag inte så många som behöver åka längre och jag ska ta den mer lättsvängda vagnen ett tag så kanske armen återhämtar sig.

Gick med tunga steg hem och gubben mötte mig kutandes som en gasell längs vägen.

Mimosa mår inte bra alls :-( Kräks :-( Det betyder att vi kanske alla ligger magsjuka när det äntligen är långhelg. Typiskt när man kan va ute men jag hoppas det inte blir nått mer än på henne. Vitpepparkorn ska slukas. Det blir ute hela dagen för de dagbarn som ev måste komma men kanske blir alla hemma så kan jag ta hand om Mimosa så slipper hon ligga ensam hemma.

Vägde mig i morse :-) Snart nere på 70 kg som jag satt som mål till semestern. Men nu vill jag inte minska mer mina revben syns för mycket.



Det är tur jag inte tar så allvarligt på om min matlogg är på rött för är jag hungrig äter jag och ikväll åt jag torsk med pommes och chili bea till middag så någon direkt dietkost är det ju inte . Många skulle hoppa ur skorna av vad jag äter ibland men det skiter jag i jag kör ju som ni vet "jag äter vad fan jag vill" dieten ha ha

Har nog bränt av en del idag iaf



Älskar mitt Fuelband vet ni säkert hört det till leda men fan vilken underbar uppfinning . Helt klart min bästa sporre att nå mitt mål. Att sätta upp hur många Fuels jag ska nå varje dag gör att man kämpar lite extra och varje gång det står Goal blir man skitglad. Skaffa ett om ni inte har en visst är det kul att logga sin träning på annat sätt jag gör det ju i Funbeat med men det här är en helt annan sak. Just do it!

Dagens bilder





Ni ser ju skillnaden på kalorierna i förbrukning i loggen och på fuelbandet. Nästan 1000 kaloriers skillnad . Fuelbandet räknar ut mer exakt hur mycket man rör sig effektivt mm.



Nu ska jag lägga mig på spikmattan och hoppas att vi inte ligger sjuka hela högen i morgon

- Veronica

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.