2013/05/14

Förkylning vs Allergi

Idag vet jag inte riktigt vad som är vad men med tanke på de kliande ögonen, rinnande snoret och en hjärna som är kokt så är det nog allergin. Hade hoppats på att regnet på fm skulle ha rensat men det behövs nog regna mer än så för att luften ska bli ren.

Va nere och tittade på cirkusdjuren som är på fältet. Gillar inte cirkusar och skulle aldrig betala för att gå på en men barnen gillar att se på djuren i hagarna. Elefanterna kom inte ut förrän efter vi gått hem men kanske de är ute i morgon



Promenad till Spånga som vanligt men det gick trögt när man får snyta sig hela tiden och petar i ögonen i tron att det är sand i dem.

Körde mitt sämsta Bokwa pass idag tror jag. Hade en liten dam bredvid mig och nästan under mina fötter hela passet. Oftast ur takt fast jag försökte räkna in extra mycket och körde betydligt fler 1+1 än jag brukar och på varje L va jag tvungen att kolla så jag inte trampade på hennes fötter och det gör att man kommer av sig. Hur ska man snällt försöka säga till en ungdom att ställa sig lite längre bak ( läs inte närmare än 1 meter) så hon ser mina tecken bättre och hur jag gör stegen med mina fötter. Jag vill inte skrämma bort någon och framför allt inte en ung människa i starten på sin träning. Jag ler och tar på mig missarna så hon inte ska känna sig utpekad. Men det viktigaste är ju att ha kul.

Get Fit gick kanon, får lov att ha lite lättare vikter för armbågen just nu men det är ok.

Gubben hämtade upp mig på vägen hem när han iaf va ute och körde.



En ganska bra dag idag inte så mycket stillasittande ha ha

Mia hade lagat middag när jag kom hem, visserligen vit ris men jag behövde energi nu så jag överlever den vitaminförlusten.




Stor frukost hade inte någon kvarg hemma så det blev havregryn med lättmjölk



Har bränt av ca 1000 fler kalorier enl Fuelbandet än den här appens räknare


I morgon blir det styrketräning innan intervallstyrkan med fokus på coremuskulaturen , bröst och skuldror.


- Veronica

Inga kommentarer: