2013/05/04

Vilken träningstyp är du?

Det finns ganska många som avskyr bloggar om träning och hälsa och kanske är det deras dåliga samvete som gör att de inte vill läsa om just sånt .

I morse hade jag Viggo med mig när jag tränade och jag är typen som gärna tränar styrka ensam, det jag ska med korta pauser mellan seten och sen blir klar. Undviker att prata mer än nödvändigt med andra så jag förlorat träningstid på det. Man blir ju inte vältränad för att man har loggat in på gymmet liksom man måste ju arbeta för det. Ok ibland är det mysigt att halvträna och prata med andra men i de flesta fall vill jag bara blåsa av ensam. Med Viggo med blev det lite blandat så även om jag fick gjort det jag skulle så kunde det blivit lite till om han inte va med






Tog en sväng runt sjöarna när jag lämnat hem lillebror på en bra tid måste jag få säga







Fortsatte fundera när jag gick förbi en av hundrastgårdarna på vägen varför många hundägare är väldigt överviktiga. Jag har ju varit överviktig och hundägare men man gick ju alltid långt med dem iaf. Många är mer måna om att hundarna är motionerade med lek i närmsta rastgård än att koppla jycken och ta några varv runt sjön istället för bådas hälsa? Fast det är knappast mitt problem ;-)

Har loggat idag men ligger på rött så jag lägger inte upp dock på kaloriminus med tanke på träning och den kalorimängd jag kan äta för att hålla vikten. La ju in stopp på 2000 kalorier häromdagen men kan spela på 2600 kalorier om jag tränat hårt. Vet jag skrev 10% plus men snarare upp till 30% eftersom jag bränner av en massa. Enligt mitt fuelband har jag bränt nästan 1800 kalorier idag så det är ingen fara att äta runt 2600 kalorier vill ju ha ca 1200 kvar efter träning är borträknad.

Nä nu ska jag vila lite sen ta ut hundarna. I morgon städning, barnens läxa och jobba på Gymmet

- Veronica

Inga kommentarer: