2013/05/31

Gillar att göra människor glada

Alltså glädje är jätteroligt och ger mig lika mycket som den som blir glad när jag ger bort en gåva eller tjänst. För mig är det viktigt att ge saker jag vet personen vill ha inte nödvändigtvis behöver. Idag har jag gjort 3 personer väldigt glada :-)
Bästa tjejerna som tillsammans med mig kört stegtävling i ett halvår ! Många kilon har vi slitit bort och många steg och pass ligger bakom oss.



För att ingen av oss ska sluta vårt slit har de fått varsitt Nike Fuelband av mig. Dyra ja men det har ingen betydelse deras slit blir min vinst för jag sliter hårdare så vilken PT skulle vara så billig i pepp? Så glad jag har dessa två

Sedan va det Mimosas tur att få bli glad så hon dansade. Abonnemanget till telefonen går ut och nu band jag upp det på nytt och hon blir med IPhone en 4s tror inte på 5an till ett barn de bryter nog av den på mitten och jag är nöjd med min 4S så det blir bra. Hon skuttade och dansade alldeles lycklig. Man bli glad när andra blir glada .

Snart är det dags för vår 10e bröllopsdag då hoppas jag göra maken glad .

Som sagt man ska bli glad av presenter och när man ger bort ska man ha en tanke med det man ger man ska veta vad personen vill ha och som sagt ute vad den behöver vad den vill ha. Säger du att du inte vet vad personen önskar har du inte lyssnat tillräckligt noga eller inte brytt dig i att ta reda på vem personen är och på det sättet känna den tillräckligt väl att själv kunna välja den present som du vet personen kommer bli så där glad över att ögonen tåras eller den dansar en stund. Att fylla år är inget krav inte heller att det måste kosta för ibland kan det vara så att man vet att den man bryr sig om just då längtar efter en flaska kallt vatten mer än något annat och det är då den känslan infinner sig

- Veronica

Inga kommentarer: