2013/05/09

Inte bara sonen som yrar

Viggo fick feber igår och har varit som ett element hela natten. Feberyrat och farit runt i sängen så jag knappt fått en blund.

Men när jag väl sov fick jag jordens jobbigaste dröm. Kommer inte alltid ihåg mina drömmar men den här vaknade jag av. Drömde att vi hade personalmöte på ena gymmet jag jobbar på och att jag försökte få fram önskemål etc och blev helt nonchalerad. Allt jag sa viftades bort och ignorerades. Det slutade med att jag sa upp mig! Shit vilken mardröm ! Va helt svettig när jag vaknade för de jobben är väldigt viktiga för mig och även människorna jag arbetar med och tränar upp. Inte fler sånna drömmar tack!

Får ofta frågan varför jag inte blir PT. Jo tanken har slagit mig jag har materialet att plugga men det rann ju ut i sanden när min pappa dog. Fast även om det bara är att ta upp det är jag tveksam till om det verkligen är jag. Vill jag stå bredvid och hålla i ett papper och bara peppa? Känner inte så just nu, jag är gruppträningsibstruktör och vill vara med i passet. Jag vill skrika, peppa, motivera, svettas och bli lika äcklig som alla andra. Jag vill driva dem ett steg till men tillsammans med mig det är det som driver mig att hålla pass så det där med att stå på sidan om är inte min grej. Sedan kan jag ju när jag har mina kost och viktprogram jag kör med andra träna de deltagarna men då är jag med i passet och driver som på gruppträning just för att man ska få känslan av att man gör det tillsammans . Det är mer min grej inte stå på sidan om mitt koncept fungerar bra när jag tillsammans med de jag "kör" med kombinerar mitt kosttänk tillsammans med den träning jag lägger upp för dem . Och nej man behöver inte vara utbildad PT för att ge träningsrådgivning man behöver bara ha tillräcklig kunskap och intresse och det fungerar utmärkt med mitt upplägg det är upp till kunden att välja.

Så nu ska jag rosta ett gäng smörgåsar innan det blir en PW hade tänkt åka och dansa på fm med ett nytt koncept som kommit till Sverige men med sjuka barn så får jag stå över . Ska köra Bokwa med tjejerna i morgon iaf :-)


- Veronica

Inga kommentarer: