2013/08/29

Lycka är...

 ...att känna sig älskad varje dag och det gör jag så otroligt mycket på jobbet. Man blir glad när de små säger att de älskar en även om de inte helt vet innebörden av det så vet de att den man säger så till betyder mycket för en. Man blir varm och glad

Något som just nu inte gör mig glad är att politikerna i Solna tycker vi ska jobba häcken av oss. Öppettider ska va om de får bestämma nästan 12 timmar per dag 52 veckor om året . Räkna ut hur lågbetalda vi är med den arbetstiden med tanke på att vi inte har några raster på dagarna. Sätter man sig på en bänk i parken för att vila fötterna är man rädd någon granne ska titta ut och tycka man är slö att man varit på fötterna konstant hela dagen vet ju inte de. Att äta i lugn och ro existerar ju inte för minst två toa besök ska avklaras mitt i lunchen , vatten ska fyllas på, mer mat ska fyllas på och när man väl satt sig igen så vill någon gå och ska torkas av. Jag klagar absolut inte jag älskar mitt jobb men politikerna tror vi sitter på röven hela dagarna och gör ingenting och ska därför ha öppet 12 timmar om dagen året om. Undrar just hur många barn som skulle ha så kul på dagarna när man är astrött och inte orkar vara trevlig mot barnen när veckan går mot sitt slut. Har ju förhoppningen att mina framtida familjer är lika bra som nuvarande och därför vill ha sin alerta dagmamma de är vana vid med samma regler vi hittills haft vad kommunen än må besluta. Synd inget fackförbund finns för oss vi ska bara finna oss i läget vi är egna företagare. Men blir det så säger jag upp mig för jag fixar inte att ha det så det ska va kvalitet på verksamheten inte förvaring .

Ja ja ska väl inte klaga antar jag.

Höll Zumba ikväll och blir glad när man får beröm. Ikväll fungerade foten bra så det gick att köra på och det gjorde mig på riktigt bra humör. Helt slut när jag kom hem och inte så konstigt kanske om man tittar på min fuelkurva
Ja ni kan ju se hur mycket jag sitter stilla på dagarna inte mycket stilla sittande alls.

Dagens bilder 
Orkar faktiskt inte äta mer idag nu får det va bra.

I morgon hämtar vi nummerlappar till Tough Viking sedan kommer jag köra no limit på ätandet för helgen och ladda till loppet. 

Ha det gott

-Veronica

Inga kommentarer: