2013/08/14

Så jäkla nöjd!

Alltså det finns dagar man har sånt flyt att man bara vill springa runt och hjula. Idag är en sån dag är fortfarande så jäkla nöjd!

Igår gick vi runt och satte upp lite lappar runt parken när vi iaf va ute och lekte att vi söker barn till gruppen. Ni vet ju hur kräsen jag är med vad för familjer som får gå hos mig och det är så svårt att hitta någon det stämmer bra med. Iaf va det mycket folk i parken igår och jag håller en ganska låg profil och är mest med mina barn. Självklart pratar jag med andra i parkerna men jag är med min grupp alt tillsammans med mina kollegor och deras barn . Iaf så lyssnade jag med mitt lilla hököra på hur de andra föräldrarna pratade om de förskolor de ska skola in på etc och en mamma hördes lite mer i mitt öra . Hörde hur mån hon var att hennes barn verkligen fick plats på just det ställe de sökt etc. Ja ni vet en mamma som sätter barnets trygghet först och jobbet sedan. Att hon dessutom verkade supertrevlig och framåt gjorde ju inte saken sämre. Svor lite för mig själv eftersom det är just en sån jag vill ha till min grupp men hon va så bestämd med vad hon ville ha så det va ju ingen idé att smyga sig fram och berätta om min verksamhet. Ja ja det finns ju fler ungar i världen

Så idag ringer telefonen när jag står och gräddar våfflor till barnen och jag känner igen rösten och på andra sidan luren är en kvinna som sett vår lapp och är jätteintresserad. Känner direkt att fan det där är nog hon! Berättar för gubben om min misstanke och säger att är det hon så kniper jag henne innanför dörren med ett kontrakt framför näsan. Shit vad glad jag blev när det va de som kom in i hallen på em! Barnet traskar på som om han inte gjort annat, mina andra dagbarn föll för henne ordentligt och de brukar vara väldigt reserverade de små och allt stämde perfekt!

Kontrakt skrivet och jag är så jäkla glad de kommer passa perfekt med de andra familjerna nu får vi bara se till att de inte lämnar Solna utan håller sig kvar här för alla godingar flyttar så långt bort.

Glad!

Idag samlades vi i Skytteholmsparken vid Slaktarbacken och körde intervaller upp och ner blandat med styrka . Jag , gubben , Åsa och Christopher dvs delar av vårt Granbacka Vikings som ska springa Tough Viking slet så svetten rann. 10 backar upp suger och när man kör armhävningar , burpees , situps, axelpressar mellan i olika intervall blir man svettig. Härligt!

Dagens bilder






















Vet ni vad mer jag blir glad för?När jag får sånna här kommentarer på Instagram från personer jag aldrig träffat




Får ganska ofta sådana kommentarer och funderar på varför jag inte ser det de ser?!

Så jag är glad idag

- Veronica

Inga kommentarer: