2013/08/20

Nöjd med de nya köpen

Bloggande inte igår va så himla trött på kvällen och ville bara mysa med gubben som va ledig. Det är ju inte så många nätter i veckan han inte jobbar så man får ta vara på det som är.

Körde igång bollcore igår för nu kom det äntligen folk igen. Skönt att få aktivera magmusklerna lite ha ha. Innan körde jag ett bröst / biceps pass i gymmet . Börjar tröttna på 15 repsen men det är bara två veckor kvar sen blir det 8-12 or resten av hösten. Kommer fortsätta med 4 set det känns bra och avsluta med mina super 8or som jag kallar det för där jag kör 8set med lättare vikt 15 reps och 15 sekunder mellan seten för att ösa ut det sista i musklerna. Vissa dagar blir det superset som igår där jag hade en 13 kg stång och körde först 15 bicepscurls sedan direkt ner på bänken för 15 bröstpressar med stången innan 15 sekunders vila. Lovar man tycker det är lätt de första tre seten men sen börjar mjölksyran komma. Sista är inte kul och skulle sista setet fortfarande gå lätt kör man en vända till.

Idag har jag hämtat ut mina nya fivefingers

De här är för ute och de "rosa" är redan en grym favorit jäklar vad snygga de är !



De här är att ha inne och styrketräna i och hålla intervaller



Blir en grym höst är så taggad!

Ikväll kör jag Bokwa och Get Fit och kanske ska jag testa mina nya svarta på intervallerna. Det är bara så halt golv där så jag är alltid barfota helt förutom på Bokwan där jag har riktiga aerobicskor för att spara på mig lite. Man får bättre studs i dessa med dämpning men alla andra pass är med fivefingers eller barfota. Ok inte spinning men det säger väl sig självt ;-)

Ha en bra dag

- Veronica

Inga kommentarer: