2009/02/12

5åring till salu

Vad är det som händer med barn när de fyller 5? Mimosa är som förbytt, lyssnar inte på nått, skiter i regler etc. Man skulle kunna tro hon är jämngammal med sin 15 åriga syster helt klart samma beteende. Man blir tröstlöst galen när 4 åringar är underbara men sedan flyger fan i dem när de fyller 5. Måtte det gå över snabbt för snart är majoriteten barn 5 år här!

Har grymt tryck på föräldrar som vill ha in sina barn här. Har ju inga platser att erbjuda och en del blir nästan galna när man inte kan hjälpa de

4 kommentarer:

Barbro sa...

Då får jag väl flytta ner och ta några... fast det är ju dej de vill till och ditt goda rykte är inte lätt att leva upp till.

En av "mina" mammor sa att om jag inte får jobba kvar tyckte hon jag skulle starta eget ;)

Unknown sa...

Om ni får bli privata så tveka inte kolla upp det och se till att behålla din barngrupp

Barbro sa...

Är det kommunen man ska prata med då eller? Tänkte boka tid på arbetsförmedlingen och kolla hur man startar eget osv för det är ju helt klart ettalternativ

Unknown sa...

Ja vänd dig till barn och ungdomsförvaltningen. Du behöver säkert ha en plan hur verksanheten ska drivas. Jag har allt på min hemsida www.dagmamma.nu med min verksamhets inriktning