2009/02/12

Oj då helt plötslit kom en bebis

Måtte inte detta hända mina döttrar! http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4388938.ab . Hoppas de är smarta nog att från början använda preventivmedel men om jag säger OM de skulle bli gravida tidigt i livet så vill jag och hoppas de får växa och få uppleva en underbar graviditet så det inte bara en månad innan det är dags bara säger poff det är en kotte där inne. Ska jag bli mormor vill jag ju följa hela graviditeten jag med och få njuta av det som komma skall och förhoppningsvis får jag doula mina egna döttrar. Nu hoppas jag ju att de håller på sig lite och väntar iaf tills de blir 20 men jag är inte den som ska besluta åt dem. Jag är nöjd så länge mina barn är nöjda (gärna myndiga oxå) stöttar dem i deras beslut oavsett de är 16 och skulle mot förmodan vilket inte kommer hända blir gravida och vill behålla det.

Att den här tjejen av en händelse råkar bli gravid mellan två olika preventivmedel är ju oturligt i sig men jag tror inte hon är mindre lycklig och omogen för det. Tror hon säkert fixar det hon har ju stöttning från sin mamma och sin pojkvän och säkert resten av familjen med. Att det sedan inte märkts att hon varit gravid är ju bara olyckligt för hon har helt klart missat det underbara.

Saknar magen, längtar till nästa gång även om sista veckorna är pest

Inga kommentarer: