2009/02/22

Men lilla vännen vad mamma önskar hon kunde förklara

Hur förklarar man för en 1 månad gammal bebiskille att om man tuttar hela tiden så tar mjölken slut och det finns inget mer gott att suga ur?

Jag har massor av mjölk om jag slipper amma varje timme eller konstant. Har så mycket att jag ofta tvingas pumpa ur men som igår när Viggo ville suga hela tiden vi var inne och tillslut är så full i magen att allt bara kommer upp men ändå är hysterisk för att han vill ha mer så tar det ju liksom slut. Tack och lov att frysen är full med mjölk så man kan skarva i 60 ml med flaskan så kan han bli en glad kille och mamma får fyllas på igen. Nu är jag överfull men tänkte han skulle få suga i sig så mycket det bara går. Men hur förklarar man för en hysterisk bebis att nu måste du vänta iaf minst en timme innan du kan tutta igen för det finns inte? Tjejerna har inte varit några problem med den biten men den här är så inrutad i rutiner så att på helgerna när det inte blir samma sovtider ute i vagn etc som han är van med vid veckorna så blir det bara knas. I vanliga fall är det ju mellis och lunch samtidigt som de andra barnen och i regel sover mani vagnen 2-3 timmar på fm och sen när man går ut på em och en stund inne i sängen när alla leker och stojar runt. Men på helgen är det inte samma sak då vill man ju vara ett plåster på mamma och har inte alls samma stoj runt omkring sig. Men han växer ju på sig och jag är immun mot barnskrik så inte stressar det mig.



Har gjort en frisersalong åt tjejerna för det är mycket utklädning och sånt just nu. Inga saxar i den dock ;) Mimosa tar en liten slapp morgon stund på de nya dock och nallelådorna innan sitt morgonägg hon skulle ha till frukost.



Och så här söt är vår nakenfis när han just pinkat i pappas säng, ser han nöjd ut ;) Har censurerat hans ädlare delar så ingen annan än vi hemma får se dem så det så

Inga kommentarer: